onsdag 20 augusti 2014

OPI, Today I accomplished zero

Today I accomplished zero är det sista av Icons of happiness-lacken som jag köpte. Det här är Coca-cola Zero-lacket, en läsk som jag inte dricker eftersom jag är av åsikten att lightläsk ska man bara dricka om det finns medicinska skäl till det. Sötningsmedlen är inte direkt nyttiga om vi säger som så. Och överlag gäller det att hålla sin läskkonsumtion på vettiga nivåer, här snackar vi tomma och onödiga kalorier. Vet ni förresten vad det är för skillnad på Coca-cola Zero och Coca-cola Light? Målgruppen. Zero riktar sig till män, Light till kvinnor. Samma läsk i olika burkar alltså.


Zerolacket är dock mycket snyggare än Light-lacket, som jag inte ens ville ha. Rött glitter i svart bas däremot - ja tack och ge mig.


Jag har använt tre lager av lacket för att få det ordentligt svart. Det var lite svårt att få med glittret på bild, men på riktigt syntes det bra. Så klart blir det knottrigt, jag hade två lager topplack men man kan behöva mata det med mer topplack om man vill ha det helt glasslätt. Torktiden var hyfsad.


Det är alltså inte jag som har druckit ur den här Zero-burken, utan min väninnas son, som har diabetes. Jag norpade dock åt mig burken i matchningssyfte.

Betyg 4/5

Today I accoplished zero from the Coca-cola collection Icons of happiness, is the last of the polishes from that collection that I bought. I don't drink light sodas of any kind since I believe that light sodas are more bad for you than regular sodas, unless you have a medical condiotion where you should avoid sugar. The can to match with I got from my friends son, who's a diabetic. 
By the way - did you know that the only difference between Coca-cola Zero and Coca-cola Light is the name? Zero is made for a male target and Light for the females. The same soda in different cans.
This is three coats of this black polish with red glitters, just to make it as black as possible. The glitters was somewhat difficult to get into the camera but more visible in real life. It eats topcoat, so if you want it smooth as glass you might need more than the two coats I applied.

18 kommentarer:

  1. Det där lacket är fint tycker jag :)
    Från början var skillnaden mellan zero och light de olika sötningsmedlen. De tog bort aspartam från light och hade i sucralose istället och lanserade zero med aspartam.. Men nu är de säkert samma, men från början var det så. Innan de började köra mansreklamer på zero och bantningsreklamer på lighten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi diskuterade det där på min utbildning till kost- och hälsocoach och då fick jag lära mig att det inte finns någon skillnad längre. Förutom på burken och reklamen då.
      Men lacket är fint i varje fall och det är ju huvudsaken.

      Radera
  2. HImla fint lack! Men fy 17 för lightläsk! (Och annan läsk också, för den delen..) Superknäppt med olika namn och reklamer till män och kvinnor, man önskar ju att vi kommit längre än så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det ju så att jag ÄLSKAR Coca-cola, men jag dricker inte läsk sådär jätteofta. Det är ju ingen bra dryck överlag sådär. Just det här med riktad reklam är bara så sorgligt. Om man tittar på ett tv-program som man vet har mest kvinnliga tittare, så kan man ju ge sig 17 på att det är massor av tvättmedelsreklam i pauserna. Jag brukar roa mig med att räkna. Ingen rolig syn, så nej - vi har inte kommit längre.

      Radera
  3. LIghtprodukter håller jag mig ifrån mycket skit i dom precis som i Energidrycker. Hua..

    Lacket är fint, men jag är inte superförjust.

    SvaraRadera
  4. This polish is really amazing and I like it so much :-) Looks good.

    I don't really drink fizzy drinks at all (tea and coffee fiend!!!!) but when I do I always take the regular as I can't have any artificial sweetners as they give me bad headaches :-(

    That's an amazing fact I just found that out last week - I could not undestand the difference between the two :-| I stood in the supermarket checking the ingredients/info, one day, and noticed no difference!

    SvaraRadera
    Svar
    1. We have the same intake of fizzy drinks then, seldom but the real thing.

      Radera
  5. Det är ju bara såååå himla snyggt detta lack, så glad jag köpt detta också. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bättre än det snarlika från Deborah Lippman som jag självklart inte kommer på vad det heter nu. Ruby slippers?

      Radera
  6. Superläckert-svart och rött =) Det eller sprite-lacketär nog mina favoriter ur den kollektionen =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, men jag älskar också det klassiskt röda Coca-cola red.

      Radera
  7. En kund frågade en gång vad det var för skillnad, vi läste på innehållet och de enda skillnaden var att de hade bytt plats på två sötningsmedel... Det är läskigt hur mkt cola som säljs varje dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet folk som är beroende av cola på ett väldigt osunt sätt. Det blir ju liksom både koffeinet och sockret som ställer till det. Bäst att hålla konsumtionen på en låg nivå, tycker lilla jag.

      Radera
  8. Jag tycker bara om Cola Light, tycker vanlig Cola är alldeles för söt. Lacket är dock ljuvligt snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just sötheten tycker jag inte att det är så stor skillnad på, man har ju bara bytt ett sötningsmedel mot ett annat. Men jag har hört flera som säger som du, så det där är säkert en smaksak som jag bara inte känner av.
      Lacket är precis så läckert som jag hoppades. Rött och svart är en sådan underbar kombination.

      Radera
  9. Extra kalorier i dricka? Nej tack, tillräckligt mycket onödiga kalorier i det mesta ändå nu för tiden, håller mig till te (utan mjölk/socker) och vatten, godare och nyttigare i mitt tycke. :) Lacket är ju dock väldigt fint, bra sugen på att köpa Coca-Cola Red för att få in ett snyggt rött lack i min samling. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coca-cola red är verkligen en supersnygg röd, väl värd att ha i samlingen.
      Te vill jag ha lite mjölk i, vatten är bästa törstsläckaren. Kalorier äter jag hellre än dricker - lite överlag sådär.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!