tisdag 29 juli 2014

OPI, Thanks a windmillion

Titta vad jag hittade på Rusta för 50 spänn! Som hittat tyckte jag och plockade på mig tre nyanser från Hollandkollektionen som kom för ett par år sedan. 2012? Tre för samma pris som ett är ett fynd i min bok.


Manikyren är sliten, jag vet. Jag har varit så lat och slö i värmen att jag inte riktigt orkat leta matchningsobjekt, men jag hittade ett i går av en slump.
Pastelligt grön men ändå inte. Dammigt mintgrön. Jag tänker på art deco, främst glaset. Lite Gatsby sådär.


Det är aningen skirt och jag behövde tre lager för att bli nöjd med färgen. I övrigt var det lättlackat och det torkade snabbt.


Slumpens matchningsobjekt är denna favorotansiktsmask från Botanics. Ionic clay mask har exakt den här färgen när den torkat, märkte jag i går när jag skulle tvätta av den. I sin otorra form är den mörkgrå.

Betyg 3/5

I found Thanks a windmillion in a discount store for a third of its normal price here in Sweden. How could I resist? I couldn't.
It's a bit of a dusty mint green, my thoughts go to art deco glass. I used three coats, easily applied with a quick dry time.
Matching with my favourite clay mask, Ionic clay mask from Botanics. It's dark grey when you apply it, but when it dries it's this exakt green colour, something I discovered when I used it yesterday.

18 kommentarer:

  1. Vilket fynd och vilken flax att matchningsobjektet är en lermask, är nämligen på jakt efter en bra rengörande mask! Blir också lite nyfiken på de andra två nyanserna..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Masken finns på Apotek Hjärtat för åttio spänn. Har jag för mig att den kostade.

      Radera
  2. Gillar den här färgen! Såg också dom där på Rusta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har velat ha den ett tag, så jag blev ju inte ledsen direkt.

      Radera
  3. Vilken härlig färg! Åh jag måste kolla in mitt Rusta om de har billiga OPI. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan väl säga som så att jag tappade hakan. :D

      Radera
  4. Hm, det såg mycket trevligare ut nu på dina bilder än när jag tittade på det i flaskan i kasst ljus på Rusta! De hade bara denna färg kvar då och jag avstod från köp. Ångrar det lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft lite småspan på det sedan det släpptes, så jag visste att det var roligare på efter alla swatchar jag har sett. Men det är ju inte det första man tänker på att Googla fram när man står där med ett möjligt fynd.

      Radera
  5. Skön avspänd färg =) Förstår att du slog till =)

    SvaraRadera
  6. I'm not so keen on this colour! I guess it is not really me :-| Though I'd be tempted if it were cheap too!!!! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. And I really like it! Good thing there are so many polishes to choose from that all of us can be happy, don't you think. :D

      Radera
  7. Fin färg på lacket... ska nog spana efter den om jag åker förbi Rusta inom det närmaste tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det. Fanns kanske inte jättemånga färger att välja på, men jag sorterade ändå bort ett par som jag kände jag kunde vara utan. :D

      Radera
  8. Jag tycker om färgen, för mig för den tankarna till mammas gamla gardiner på 80-talet. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 80-tal, 20-tal.... Vad spelar väl 60 år för roll? :D

      Radera
  9. Åh, jag skaffade också denna! Kunde ju inte låta bli med det priset liksom. :) Måste testas snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får inte vara dum liksom. :D

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!