Sidor

söndag 22 juni 2014

OPI, Orange you fantastic

Men jösses! Det är ju bara OPI här nuförtin'. Så går det när man låter älskade maken välja midsommarlacket åt en, bara för att man har lite problem att fatta beslut ibland. Och han gillar orange och glitter så då blev det så. 
Jag är lite fundersam över det här lacket, om jag ska vara ärlig. Det var det enda Fanta-lacket jag hittade på den amerikanska webshop jag köpte mina Icons of happiness-lack från, men på svenska marknaden finns visst bara ett orange skimmerlack som heter Orange you stylish? Alltså - är det olika lack i den här kollektionen beroende på var i världen man köper dem? 
Jag är ändå nöjd med mitt exemplar av Orange you fantastic, orangea skimmerlack jag har flera stycken, men det här känns rätt så unikt i samlingen.


Jag valde att bära Orange you fantastic på egen hand. Det är en skirt orange bas som är smockfull med glitter i guld, orange och lite silver. Vill man undvika vnl lägger man det här över ett matchande lack, men det gjorde alltså inte jag.


Det här är två lager av Orange you fantastic. Det är alltså galet mycket glitter i det här. Hade det inte varit för att jag ville ha mer djup i basfärgen hade jag nöjt mig med ett lager faktiskt. Det är lättlackat som få, glittren sprider ut sig fint. Så klart slukar det topplack - det här är två flödiga lager Seche vite och om jag orkade bry mig skulle det behöva ett lager till. Eftersom jag inte orkar bry mig är det precis så apelsinskalsknottrigt som det ser ut att vara.


Hade en tom Fantaflaska att matcha Fanta-lacket med, det var väl tur.

Betyg 3/5

Ni glömmer väl inte bort utlottningen? Några timmar till har ni på er att lämna en kommentar och delta i utlottningen av en bok och lite tjusiga lack. Klick!

The blog dedicayed to OPI? No, just me being lazy and letting my darling hubby choose the polish. Since he is a lover of orange he decided on Orange you fantastic, the Fanta-inspired polish from Icons of happiness, thus the Fanta label as the matching object.
Easy to apply, very dense with glitter. I choose to use it on its own but it would probably (most likely) look better if layered. This is two caots and lots and lots of top coat.