Sidor

torsdag 5 juni 2014

OPI, I just can't cope-acabana

När solen gömmer sig bakom regnmolnen får man göra det bästa man kan för att lysa upp tillvaron. Och vad lyser upp bättre än ett solgult lack? Skulle väl vara neon då, antar jag.


I just can't cope-acabana är ett sådant där trevligt gult krämlack i en nyans som påminner om banangodis, smörblommor, äggröra och påskliljor. Lite gräddigt gul så där, om nu någon mer än jag begriper vad jag menar. Jag är inte säker på att jag förstår själv vad jag menar.
Snygg gul helt enkel. Inte knallig men inte heller pastellig utan mittemellan.


Varje gång jag lackar med gula lack så förbereder jg mig mentalt på att bli frustrerad. Gult brukar vara svårapplicerat och kräva 5000 lager innan det blir bra. Så döm om min förvåning när jag var nöjd efter tre! Lite streaky var det, men det fixade sig bra allteftersom.
Tyvärr tar det lite längre tid på sig att härda, så jag har lyckats göra märken i det. Tur att jag hann fotografera innan dess.


Hade för länge sedan bestämt mig för att matcha IJC med den här gula orkidén, även om nyansen inte stämmer. Jag älskar gula blommor. Till och med maskrosor. Som små gula solar är de.

Betyg 4/5

I just can't cope-acabana from OPI is a lovely creamy yellow. Like eggyolks with a bit of cream whipped into them. It was a bit streaky to apply but I didn't need more than three layers and I was prepared for a lot more. It took some time for it to set though, and I managed to mess it up after I took the pictures. 
I choose to show this polish with my yellow orchid, even if it's the wrong yellow shade, just because I love yellow flowers so much.