torsdag 19 juni 2014

OPI, Green on the runway

Dags att klottra ner några rader om lacket som just nu pryder mina tassar, det duokroma lacket ur Coca-colakollektionen Icons of happiness, nämligen Green on the runway.


Green on the runway har en väldigt vackert mörkt buteljgrön nyans som skiftar över i bronsigt brunt. Man kunde ju tro att ett lack inspirerat av Sprite skulle ha någon annan färg än Coca-colabrunt att skifta över i, som blått till exempel, men nej. Å andra sidan är det ju så rackarns snyggt som det är, så jag klagar inte.


Det här är tre lager och de behövdes. Som vanligt med duokroma så är det lite skirt och man behöver bygga upp opaciteten. Annars är det utmärkt att måla med, lätt att måla tunna lager, torkar snabbt. Kan kanske vara lite svårt att gå över samma ställe mer än en gång utan att göra baldspots så var försiktig.


Flaska jag har sparat på ett tag bara för att jag ville matcha med etiketten som lacket ska vara inspirerat av. Ser ni något brunt? Nej, inte jag heller.

Betyg 4,5/5

Green on the runway from the Icons of happiness collection, is a lovely duo chrome polish, green that shifts over to a bronze brown, or coca-cola coloured as I would like to call it.
Easy to apply, this is three coats, dry time fast.
Since it's suppousedly inspired by Sprite I choose a Sprite bottle as a matching object today.

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Med tanke på att älskade maken nyss jämförde det med mina ögon, så är jag inte direkt ledsen över det uttalandet. ;)

      Radera
  2. Såååå fin, jag har denna skönhet hemma hos mig också, men har inte hunnit testa den än....läääängtar...;-)

    SvaraRadera
  3. Det här är så vackert! Sitter självklart på min önskelista :) Glad Midsommar på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Supersnyggt faktiskt, är inte alls ledsen över att det är med i samlingen.

      Radera
  4. Enda lacket från den kollektionen jag ville ha, men visst är det fantastiskt? Sköna höstvibbar också, iallfall för mig. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår absolut vad du menar med höstvibbar på det här. Och ska man bara ha ett lack från den här kollektionen så är det väl just Green on the runway. Eller Coca-cola red på grund av anledningar. :)

      Radera
  5. This one looks good, I can't wait to try it! Versatile indeed. :-) Though not very similar to Sprite :-|

    SvaraRadera
    Svar
    1. Not at all similar to Sprite. If it was the label I would have loved to see it shift over to blue instead of brown. Bur still - I can't help loving it, even if I have problems seeing the inspiration.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!