söndag 15 juni 2014

OPI, Coca-cola red

Jag skrämde Stora J när jag målade med det här. Började nämligen glädjevråla för att jag tycker så mycket om det. Ni kommer inte bli förvånade över mitt betyg.


Coca-cola red är så klart signaturlacket från OPIs Icons of happiness-kollektion som de gjort i samarbete med Coca cola. Jag dricker inte mycket läsk, men när jag gör det så är Coca cola mitt val (eller hallonsoda). Alltså var jag "tvungen" att skaffa mig lite lack från den här kollektionen, och eftersom Coca cola är favoriten och jag älskar röda lack så var Coca-cola red ett självklart val.
Och rött är det verkligen - jag har inte så mycket mer att säga om färgen där. Ursäkta att det är lite kladdigt på bilderna, jag hade så bråttom fram till kameran så det hann inte ens torka innan jag var i farten.


Det här är två lager men jag är inte säker på att det där andra lagret hade behövts, det åkte på mest av gammal vana. Jag har så klart topplack på bilderna, men det är rätt så blankt även utan. Sådär man kunde misstänka att det var en jelly, men med tanke på hur opakt det är vill jag rätt och slätt kalla det för en creme.


Som sagt - det är Coca cola rött. Och kanske hade jag sparat burken för att ha något att matcha med. Kanske...

Betyg 5/5

I scared my oldest daughter when I painted my nails with this bright red polish, because I started yelling of happiness 'cause I love it so much. Coca-cola red is exactly the kind of red polish I love - to bits.
This is two caots, drying time was quick. Matching object of the day is a can of Coca cola, but of course.

16 kommentarer:

  1. Jättefin röd färg =) Du är värd ett supersnyggt nagellack med tanke på allt som är slitigt just nu, tycker jag =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du, det tycker jag med. :)

      Radera
  2. Mycket tjusigt! Måste inhandla...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hamnade ganska högt upp på önskelistan när jag fick nys om det. Typ överst...

      Radera
  3. Just denna Cola röda vill jag också ha:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt Coca cola-röd. Så snyggt!

      Radera
  4. Hehe! What a lovely red, it's perfect! I like the photo with the can :-)

    I picked up the mini set for this collection and looking forward to trying it. It is missing the Fanta one: Orange You Fantastic, I may pick it up at a later date!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fun thing is that I have the "Orange you fantastic", the glitter one. BUT I haven't seen it in stores here in Sweden! Here it's an orange shimmer called "Orange you stylish" that I haven't seen in online shops and I'm a bit confused. Might need both...

      Radera
  5. Åh jag köpte sju av nio lack ur denna kollektion! Bara använt det orangea glitter lacket än så länge. Men galet nyfiken på typ alla de andra :) Detta är väldigt fint, kanske blir det ikväll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina sväron är i USA just nu och jag funderar på om jag ska be dem jaga rätt på de lack jag hoppade över i den här kollektionen. Känns som en kollektion det skulle vara kul att ha komplett.

      Radera
  6. Det ser fantastiskt ut på dina bilder! Ser fram emot att testa min flaska. Rött är alltid rätt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rött är liksom min favoritfärg på att från nagellack och läppstift till inredning. Älskade maken får hålla tillbaka mig, annars skulle vi bo i en röd grotta. :D

      Radera
  7. Härligt blankt och klassiskt rött, verkligen ett kanonlack. Ser så läckert och lockande ut på dina bilder! =) Har köpt kitet med alla nio som minilack, super bra idé att släppa en kollektion på det sättet, precis som med neonerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skitsmart sätt. Lite synd att jag missade det. ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!