Sidor

torsdag 22 maj 2014

Pahlish, The primary order

Pahlish gör inte bara underbara lack med Doctor Who-inspiration, hon gör duos också. Alltså två lack som ska koordineras med varandra men som även kan användas var för sig. Tillsammans med Doctor Who-lacken släpptes två duos men jag fick bara tag på den ena. Hänger lite läpp över det... Att jag missade en duo alltså, inte att jag har den som jag har.


Del ett av den duo jag fick tag på (med Dalek-tema) är denna grå jelly med smått oregelbundet glitter i guld och grått, vid namn The primary order. Jag bar det här ensamt i två dagar innan jag toppade med dess glitterkompis för jisses vad jag gillar det här! Jag gillar ju grått som det är och det här känns lite som att ha sten på naglarna. Jag tänkte att det lika gärna hade kunnat vara ett weeping angel-lack på grund av sin steniga look, men jag antar att det ska efterlikna metall... Ja ja, hur som haver är det här precis en sådan där grå som jag gillar.


Tre lite tunnare lager av detta lack slutade det på. Det torkar och härdar ändå snabbt och kräver inga mängder topplack för att bli slätt.


Hade på mig min grårandiga favoritkofta den dag jag lackade på The primary order, så jag behövde inte leta jättemycket efter något att matcha med.

Betyg 4/5