Sidor

fredag 2 maj 2014

Model city, Corn maze

Hur man räddar sin medverkan i Skimmerskuggans holofredag - man köper nya hololack. Smart av mig. Passade på när Edgy polish firade 1 år i helgen och lade bland annat tassarna på ett gult holo, som jag tyckte passade bra att bära till Valborg. Sedan att det var pissdåligt ljus och att det regnade och haglade hela dagen, ja det var ju tråkigt. För det betyder att mina bilder av detta gula holo inte blev riktigt vad jag hade hoppats på.


Modet city är en ny, och mycket trevlig bekantskap, för mig. Corn maze som pryder mina tassar i dagens inlägg är som sagt var ett gult hololack, nästan linjärt holo, men det syns tyvärr inte alls rätt så dåligt på mina bilder. Det som ser ut som skimmer är alltså holo. Supersnyggt.
Nyansen tycker jag dessutom är precis vad den heter, majsgul. Liten dragning åt grönt utan att slå över för mycket.


Det brukar kunna vara problem både att lacka holo och att lacka med gula lack. Beredde mig alltså på en mardröm med det här lacket, men jag blev ytterst positivt överraskad. Tre tunna lager med lite väntetid mellan lagren, gav detta vackra resultat och jag såg en enda liten bald spot på ena tumnageln. På med lite Seche vite och det hade torkat på fem röda. Om alla Model city är så här trevliga att lacka med vill jag ha fler.


Jag hade kunnat matcha med en burk majs, eller opoppade popcorn, eller något annat majsigt, men nu var det så att jag i förra veckan fick en bukett gula rosor av älskade maken utan någon särskild anledning alls, och då kan jag väl få passa på att matcha med dem tycker jag.
Jag älskar gula rosor sedan jag var liten. Lagom till min födelsedag brukade nämligen de gula rosorna slå ut i rabatten hemma och jag fick nästan alltid en gul ros på frukostbrickan på min födelsedag. Så jag ser det som extra kärleksfullt att det är just gula rosor jag får av älskade maken för det betyder att han känner mig och skiter fullständigt i vad det är meningen att röda rosor ska betyda.

Betyg 4/5

Kvällen ikväll bjuder på diverse trevligheter. Dels ska jag på releasefest för att min bästa vän har skrivit en bok som precis har blivit utgiven, och det ska firas.
Dessutom har jag varit iväg till Systembolaget idag och köpt på mig både Vit Opal och Grön Opal, absinterna som min kompis och hans kollega har gjort och som från och med idag finns att beställa på Systembolaget. Bor man i Örebro finns/fanns den på butikshyllorna också. Tänkte jag skulle prova dessa absinter innan fredag blir lördag.