måndag 17 mars 2014

A England, Ophelia

Sista ut av A Englands Goothic beauty-kollektion får bli det lack som gjorde att jag blev galet sugen på den här kollektionen. För jag är ett hängivet Hamlet-fan så då måste jag ha en Ophelia i samlingen. 


Svart bas med lila skimmer. Och som vanligt i den här kollektionen försvinner tyvärr skimret i de på tok för mörka basen. Det här hade kunnat bli så vackert men det blir liksom bara meh av hela grejen.
Nu gillar ju jag i och för sig mörka naglar (lite extra just nu) men jag ville gärna ha det där lila skimret alltså...


Två lager av det lite sprättiga slaget. Som i att det gärna vill sprätta av från penseln lite, som vattenfärg ungefär. Torkar snabbt i varrje fall, men jag är helt klart ganska underväldigad av den här kollektionen.


Klart jag har Shakespeares samlade verk i en volym. Inte direkt ovanlig i bokhyllorna om man gillar Shakespeare - och det gör ju jag.

Betyg 2/5

4 kommentarer:

  1. Det är så synd när mörka lack blir just för mörka så att skimret försvinner.

    Hamlet-fan? Intressant. Jag älskar e"En midsommarnattsdröm" och "Stormen"

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Stormen" har jag faktiskt inte läst. Än. :)

      Radera
  2. Visst är det trist att skimret försvinner i de här lacken. Använder mitt Jane Eyre ibland och medan jag målar med det tycker jag det är helt vansinnigt vackert, men sen blir det ju tyvärr lite småtrist så fort det har torkat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är supertrist! Det här hade kunnat bli en fantastisk kollektion om inte om hade varit. I det här fallet är om en alldeles för mörk bas.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!