lördag 1 februari 2014

Chirality, Kale

Lite grönkål på tassarna kanske? Nog för att jag alltid förknippat grönkål, Kale alltså som lacket heter, med en något mörkare grön, men vem är jag att döma?


Kale är alltså en mer salviagrön nyans av holo. Och här krävdes det blixt för det bara snöar och snöar. Jag hade hoppas på lite sol, men inte då. Därför hann det bli lite slitet innan kameran åkte fram, men men.
Holot är väl dessutom kanske inte sådär jätteframträdande. Lite svag effekt och väldigt spritt. Dock är det ju kul när det hämder något lite extra i lacket, men jag är inte överdrivet imponerad.


Minns faktiskt inte antalet lager nu igen, men jag tror det räckte med två. Inte svårlackat alls utan där var det en trevlig upplevelse. Litet minus för att det slets ganska fort, men jag byter ju ändå rätt så ofta så det drabbade ingen med fattig nagellackssamling i varje fall.


Hade ingen grönkål hemma eftersom jag aldrig har det. Valde istället den här lilla prytteln att matcha med. Kan ni gissa vad det är? Rätt svar efter betyget.

Betyg 2/5

Det är en rökelsehållare. Jag har en del sådana eftersom jag gillar att bränna rökelse, vilket jag i och för sig brukar hålla till yogastudion. Den här rökelsehållaren har dock hittat upp i vardagsrummet av någon outgrundlig anledning.

10 kommentarer:

  1. Fin färg, inget wow kanske, men härlig matchning, men vet inte vad det är, kanske ljusstake, men det känns inte helt hundra....svårt...;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menn Ann-Sofie, jag säger ju att det är en rökelsehållare. :)

      Radera
  2. Tycker det är lite likt Dragon från A-England, vackert! Jag trodde först att det var en glaserad donut du matchade med ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite likt Dragon, men ingen dupe. Mmmm... donuts.... *Homer-dregel*

      Radera
  3. Snygg matchning, sött nagellack.

    SvaraRadera
  4. Snyggt, men samtidigt ingen wow känsla för mig tror jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, man swoonar ju inte direkt, men det är en aning rart i varje fall.

      Radera
  5. Ser inte alls så tokigt ut. Däremot inte så snyggt att jag har lust att betala "indiepriser" för det. Undrar om jag någonsin kommer fastna för den där ihållande indietrenden;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju fått det här på köpet när jag handlade från Edgy, men hade jag valt själv så hade jag inte valt just detta. Finns betydligt roligare indielack tycker jag, som har en ganska stor samling. Man måste nog bli tillräckligt sugen på något för att trilla dit.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!