onsdag 22 januari 2014

Nubar, Tulips to kiss you with

Den här ordvitsen det här lacket heter känner jag är lite onödig. Tulips to kiss you with. Varför då? Vad var det för fel på rätt och slätt Lips to kiss you with? Som att jag någonsin sett en neonrosa tulpan, för det har jag inte.


Och med det kan man kanske gissa att färgåtergivningen på mina bilder inte är de optimala. Det här lacket är verkligen neonrosa, knalligt så ögonen går i kors. Men det lyser inte mörkret. Inte för att jag har kollat eller så, men jag har kollat. Sedan har vi ett vackert skimmer i allt det neonrosa. Lite ljusblått eller silvrigt sådär. Svårt att se riktigt tydligt när ögonen går i kors.


Lättlackat så in i bängen, precis som jag är van vid när det gäller Nubar. Det här är två lager, ingen clean up gjord. Ganska så mycket perfektion över det hela.


Då jag vare sig har något neonrosa eller några tulpaner att matcha med idag, föll valet istället på en av mina blommande orkidéer. Stämmer i färgen exakt inget alls, men den är så fin att jag ville visa upp den ändå.

Betyg 4/5

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det KAN ha varit din swatch som gjorde att klickfingret rasslade till där... :)

      Radera
  2. Det gör jag med... vill ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skriv upp på önskelistan. Det är bara 11 månader kvar tills tomten kommer på besök igen. :)

      Radera
    2. Ja det gör jag, blev glad att se lacket. :)

      Radera
  3. Är det som silverskimmer i lacket? det ser inte "jämnt" ut i färgen, jag hade nog föredragit det utan det där skimret som jag uppfattar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har skimmer. Antingen silver eller ljusblått. Svårt att se ordentligt när man blir bländad av basfärgen... :)

      Radera
  4. Och jag som tvekat över det där just för att jag inte var säker på hur pangig färgen var-tack!

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!