tisdag 12 november 2013

Totally Fantastiska Fyran, Ida

Snart färdig med den här omgången frankenlack. Vi är Fyra som är Fantastiska och nu har turen kommit till nummer tre i bokstavsordningen, Ida. Bara mitt eget kvar nu.

Det är lite roligt att Ida och jag blivit så nära vänner, jag är nämligen just nu dubbelt så gammal som henne. Hon är till och med några veckor yngre än min äldsta dotter så... En aning åldersskillnad där. Och det visar ju bara hur lite ålder egentligen betyder om man ändå har femtioelvatusen saker gemensamt. Ida är dessutom den som inspirerat mig till flera av de lack jag skakat ihop tidigare, bland annat var det hon som (ovetandes) knäckte idén till Adam Lambert-lacken.


Att Ida gillar grönt var jag inte förvånad över, eller teal heller för den delen. Så till henne skapade jag ett teallack med grönt glitter och det ser inte så där kornigt och sandigt ut på riktigt.


Jag lovar och svär att det här är mycket snyggare på riktigt än vad mina bilder vill visa. Det var väl en jädra sol att hålla sig undan när det var fotograferingsdags. Just det här hade jag nog faktiskt lackat och fotat om för att jag tycker bilderna är så pass dåliga - om jag hade haft lacket kvar.


Klart att Ida ska ha en grön sten också.

10 kommentarer:

  1. Så kul att komma på att skapa lack efter vänner, en väldigt bra idé ju! Det här är en underbar färg ju, grönt är skönt! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är man medlem i ett gäng så är man. ;)

      Radera
  2. Jag älskar grönt nagellack.. och denna var snyggt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Det var snyggare irl dock.

      Radera
  3. Svar
    1. Hon har bra smak min honey. :)

      Radera
  4. Blir extremt nyfiken på detta för jag får verkligen ingen kläm på hur det ser ut på riktigt. Kan inte Ida bära det nästa gång ni träffas så du får en chans till att fota det, dessutom på ägarinnans naglar?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska se om jag kan tvinga henne till det. :) Problemet är bara att vi ses alldeles för sällan eftersom vi inte bor på samma ort...

      Radera
  5. Läckert :) Och ålder har ingen betydelse när man är ett gäng :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen alls skulle det visa sig. Bara man har kul ihop och så. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!