Sidor

lördag 30 november 2013

Smitten polish, Grey matters

Avslutar gråkalla november med ett lila glitterlack, det låter väl bra. 
Grey matters är skapad för, och såldes till förmån för, forskning mot hjärncancer. Tydligen är det en sådan där månad i USA i maj och dess färg är lila. Och jag köpte det här enbart för att pengarna jag betalade gick till forskningen kring hjärncancer. I början på året förlorade en av mina vänner sin mamma till den cancertypen och för drygt 20 år sedan förlorade jag en bekant till den samma. Cancer är ett satans otyg och kan jag bidra med en slant så gör jag det.


Lavendellila ganska krämig bas med fyrkantiga och runda glitter i blått, magenta och silver. Egentligen var jag trött på det redan i flaskan, upplevde det som ganska oroligt, men det var inte så jobbigt att ha det på det dygn det satt där. Använde mig som vanligt av Seche vite-metoden när jag använde glitterlack, och då sitter det inte superduperlänge på mig.


Tre lager är det här . Torkade ganska snabbt och käkade topplack. Jag nöjde mig med två lager men då var det inte helt slätt.


Ibland sover jag i en lila pyjamas. Ni då?

Betyg 2/5