Sidor

måndag 18 november 2013

Kicks, Winter dew

Under gårdagens glitterexplosion skymtade det här  lacket, Winter dew från Kicks. Låt oss kika lite närmare på denna ljusgrå perfektion.


Nu kanske ni tycker att jag är komplett loco i huvudet som väljer grå naglar. Som att inte november är grått nog liksom. Men lika illa som jag tycker om grått väder lika mycket gillar jag färgen och den här mjukt vitgrå nyansen var alldeles underbar att bära. Efter ett gäng ganska färgstarka och oroliga lack var det skönt att vila sig med ljusa naglar ett tag.


Lacket är i crellyformula och täcker så här bra på tre lättlackade lager. Jag hade inga problem med att det var rinnigt eller vallade sig, som ofta kan vara fallet med ljusa lack. Det var bara trevligt på alla sätt och vis. Torktid snabb och hade det inte varit för att min stygga pekfingernagel hade flisat sig så hade det kanske suttit på än. Anledningen till att jag lade över glittret var just att det hade flagat av en yttepyttebit på pekfingret, som jag ville dölja. Förutom den lilla skadan såg det nylackat ut och glittret slängde jag på dag tre.


Matchar med detta grå/beige/rödrutiga påslakan som går under namnet Klaine-lakanen här hemma. Är man nörd så är man och dessa lakan kan man se hemma hos Blaine i "Glee". Köpta på IKEA men eftersom de inte fanns på IKEA i Örebro så här dessa hitsmugglade av Ida (hon med nagellacket) och min moster.

Betyg 5/5