fredag 15 november 2013

HoloFredag: A England, Briarwood

Äntligen holofredag igen! Kika in hos Skimmerskuggan för att se mer glänsande härlighet och regnbågar åt alla möjliga (och omöjliga) håll. Nu är det färgfest minsann!


Vem kunde ana att jag skulle komma att älska bruna hololack? Inte jag i varje fall, brunt kan ju bli hur fel som helst, men det här - herreduminskapare - så snyggt! Briarwood är förvisso inte 100% procent brunt utan mer rödbrunt och jag har till och med sett det flasha till i dovt rosa. Men mest av allt är det brunt, med en röd ton snarare än vinrött.
Och så holo på det. Inga linjära regnbågar utan spridda stråk som nästan lyckas bilda en flamma i riktigt bra solljus. Holoskimret syns tydligt hela tiden och ligger som ett dis över nageln, någonstans mellan silvrig dimma och gyllene morgondis. Det är så snyggt så jag baxnar och smäller av lite grann.


Aningen fluffig formula som hade lite utflytningstendenser. Jag hade svårt att få till de tunna lager jag föredrar så här är det två lager av det lite tjockare slaget.
Längden på mina naglar ljuger dessutom. Lyckades dunka långfingret i en dörrkarm och knäckte av nageln, så nu har jag äntligen kortat ner alla naglarna till en längd jag trivs lite bättre i. Har en del arkivbilder på den här längden, så ni kommer få se dem ändå. Ja - jag har lyckats bygga upp ett arkiv! På ynka två manikyrer förvisso, men ändå. Yay!


Visste direkt, bara av namnet Briarwood, att jag ville matcha det här lacket med våra glasunderlägg i mörkt trä som vi ärvt av älskade makens farfar. Ingen aning om träslag, men gissningsvis härstammar de från 50-talet. Sedan vi skaffade nytt soffbord i början av året är vi ganska så noga med att använda underlägg om man dricker något framför tv:n. Tänk Monica i "Vänner" så vet ni ungefär vad jag menar med "ganska".

Betyg 5/5

20 kommentarer:

  1. Briarwood är verkligen superläckert! Har varit sugen på det ett tag nu, men får aldrig tummen ur så att säga :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är ju rysligt snyggt i sol och det är liksom lite fel tid på året för det om man bor här, så är det.

      Radera
  2. Mycket snyggt!
    Monica - hahaha!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen gissa vad vi citerar. :) COASTERS!!!

      Radera
  3. Jag älskar Briarwood, det är verkligen ett lack för mig. Brunröda lack är sååå vackert tycker jag. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är ju det - fast creme kan det vara lite si och så med...

      Radera
  4. Ååh men så läckert!! *villhaaaaa*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns på Edgy polish. Rekommenderas. :)

      Radera
  5. Det är faktiskt väldigt snyggt och dessutom så är matchningen fantastisk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen fatta! Jag visste väl att vi behöll de där underläggen av en anledning. :)

      Radera
  6. Det här är ju så vackert!!! Måste skaffa det!

    SvaraRadera
  7. Ohyggligt tjusigt, det där lacket måste jag ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bar å köp! Om du frågar mig. :)

      Radera
  8. Ojojoj, vilken fullträff. Ett av de första bruna "effektlacken" som fångat mitt intresse. Fortfarande på jakt efter det perfekta chokladbruna krämlacket, hitintills har jag inte införskaffat ett enda. De ser alla så tråkiga ut i sina flaskor...

    Ha ha, jag är ganska (läs mycket) pedantiskt men några underlägg på soffbordet har jag inte. Slipar om det lite då och då för att få bort alla prickar av nagellack. Ytterst tacksam för massiva ekmöbler i det läget:)
    Men med så vackra underlägg förstår jag att ni gärna vill använda dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vårt soffbord är från IKEA så här slipas ingenting. Fint är det, men knappast i massiv ek. :)

      Radera
  9. Fint! Jag MÅSTE skaffa ett brunt holo snart!

    Och heja på med underläggen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt bra pryl faktiskt. Men just de här har en liten kant så alla glas passar inte på dem. Som tur är har vi andra underlägg också. :)

      Radera
  10. Snyggt lack & snygga underlägg..

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!