Sidor

lördag 26 oktober 2013

United in green: IsaDora, Go green

Vad passar bättre på en grön temavecka än ett lack som heter Go green? Kanske ingenting. Nu är det här inte ett nytt lack i IsaDoras repertoar men ännu ovisat på bloggen (tror jag) eftersom jag köpte det innan jag började blogga.


Grön jelly har vi här. Ja vad säger man? Det här är väl så grönt man kan få det. Galet snygg färg. Jag tänkte jag skulle ha det här som grund till morgondagens NailArt Sunday, med tema (min hathelg) Halloween.


Eftersom det är en jelly så är det fortfarande genomsläppligt så här efter tre lager. Det torkar dock fort och formulan är utmärkt. Vore det inte för den där breda penseln jag fullkomligt avskyr så hade det här varit fantastiskt att måla med på alla sätt och vis.


Go green matchas väl allra bäst något tjusigt grönt som lever och växer, tänkte jag. Och eftersom Lilla E har en söt liten chiliplanta i fönstret där jag står och fotograferar, så var det inte så långt mellan tanke och handling.

Betyg 4/5