fredag 25 oktober 2013

United in green: A England, Fated prince

Vakna med nackspärr och huvudvärk är fina grejer det. Går sådär att plugga då, kan vi väl säga. 
Tur i varje fall att solen skiner från en klarblå hösthimmel så att jag kan visa upp veckans bidrag till Skimmerskuggans holofredag i all sin glans, samtidigt som jag fortsätter mitt deltagande i United in green för att väcka uppmärksamhet kring depressioner.


Jo, Fated prince är visst det grön. Kanske inte jättemycket men lite grann i varje fall. Grågrönt är det, någon sorts olivgrön eller mörkt militärgrön. Lite lerig och otroligt snygg med fantastisk holo. Inte helt linjär men snubblande nära. Det ser grönare ut i verkligheten är på mina bilder, samt att de gröna tonerna syns allra bäst när det inte är direkt solljus på det, som att det försöker gömma sig lite i bakgrunden.


En aning holosjukt är det dock och jag använde mig att av tre lager och en gnutta tålamod för att täppa till baldspots och ojämnheter. Hade jag laddat med tålamod från början hade nog två lager räckt, om jag bara hade varit försiktig med att gå över samma ställe med penseln innan lacket hunnit torka till lite.
Som plåster på såren torkar det snabbt som attans amalia under Seche vite.


Det syns inte att den här scarfen är kamouflagemönstrad men det är den, i grått och mörkt militärgrönt. Supergosig älsklingscarf som jag norpade åt mig på herravdelningen på H&M för en dryg månad sedan för under hundralappen. Jag bor nästan i den sedan dess.

Betyg 5/5


 


 

10 kommentarer:

  1. Ännu ett A-England lack som jag älskar!

    Krya på dig hörru du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack. Har en rätt stor uppgift som ska vara inlämnad på måndag och jag har knappt börjat. Vet vad jag ska göra i helgen... :)

      Radera
  2. Både nackspärr OCH huvudvärk känns inte som en vinstlott direkt, tyvärr hänger de ju ofta ihop:( Ta det lugnt i helgen och se till att värma en vetekudde, de hjälper gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ta det ungefär tvärlugnt. Förutom att jag ska plugga dårå.

      Radera
  3. Oj, denna var ju ruskigt snygg! Det är en fin färg även om jag inte tvärsäkert hade kunnat säga vilken färg det är om jag bara sett bilderna. Har nog dessutom inte sett bilder på den förut. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä alltså, den är ju inte iögonenfallande grön direkt. Men en liten aning grön i varje fall. Och toksnygg. :)

      Radera
  4. Jag tror jag behöver utöka min A-England samling (äger ett). Detta var verkligen fantastisk!
    Krya på dig och lycka till med uppgiften. Jag är fortfarande dålig och kommer inte heller ut, så vi kan ha sällskap :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju lite an en A England-dåre, anglofil som jag r, så just nu saknar jag bara sisådär 5 lack ur samtliga kollektioner och tänkte snart jag skulle göra något åt det hålet i min samling eftersom jag älskar dem!
      Vi har sällis idag då. Krya på dig vännen.

      Radera
  5. Oj så fint! Hoppas att nack- och huvudvärk gett med sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick över med lite massage och Ipren. ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!