torsdag 31 oktober 2013

A England, Love is enough

Tog en liten bloggpaus efter två intensiva veckor. Fotograferade Love is enough färsklackat i måndags och sedan fick det sitta kvar till igår. Gott betyg på älskade makens val.


Love is enough tillhör A Englands Heavenly quotes-kollektion, en kollektion som fylls på då och då. Just nu har jag den komplett. Det här är en sorts grå/grön/guldfoil. Rackrans så snyggt faktiskt.


Det var lite skirt i formulan och betedde sig en liten aning holosjukt. Förutom det är det här tre lättlackade och snabbtorkade lager.


Matchningen här är en absintsked. Alltså den sked man lägger över absintglaset, lägger en sockerbit på som man låter vatten på/genom vilket gör att absinten louchar samtidigt som den blir lite sötare i och med sockret. Finns i en mängd utföranden - den här fick vi av sväronen när de kom hem från en resa till Prag i våras. Annars är väl tjeckisk absint ingenting jag rekommenderar direkt. Uppmanar er att undvika snarare.

Betyg 4/5

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Very classy indeed. *sagt med högfärdig brittiskt accent* :)

      Radera
  2. Tycker nog att den ser lite tam ut faktiskt, a-england brukar leverera bättre enligt min åsikt. Men du, vilka långa naglar du skaffat dig! (gråter en skvätt då jag precis filat ner mina egna).

    Absint, är det verkligen någonting att ha? Och vad är det egentligen? (Förutom stark alkohol då, så långt är jag med)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite väl långa, tycker jag då... :)
      Absint är jättegott! Alkoholstark spritdryck som ska spädas. En del absint till 4-5 delar vatten brukar vara lagom. Då blir det samma alkoholstyrka som ett glas vin ungefär. Är en spritdryck gjord på destillat av örter. Malört, anis och fänkål ska vara med. Det är godast om man redan gillar lakrits.
      Om du ser på film någon gång att de dricer absint genom att elda på den kan du skaka på huvedet och med en suck säga att det var ju tråkigt att Hollywood gick på en sådan myt. Absint dricks spädd med vatten - allt annat är äckligt (hur gott är det att äta/dricka något bränt) och direkt hälsovådligt.

      Radera
  3. Fint lack! Och ja absinthe ska man undvika :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har i ärlighetens namn druckit en tjeckisk absint som inte var så pjåskig, men rent generellt bör de undvikas. Alla absinter som inte är destillerade bör undvikas. Sådär så man önskade att namnet kunde skyddas så att det som kallades absint verkligen var det inte bara heter det för att det är tufft. Eller något.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!