Sidor

lördag 14 september 2013

Totally Adam, Sexual tic-tac-toe

Sexual tic-tac-toe är näst sista lacket av Adam Lambert-hyllningen. Inspiration och sådant efter bilderna, som vanligt alltså.


Även om det här är en jättehärlig knallrosa så är jag aningen besviken. Jag ville nämligen ha det mer rött. Fast även om det inte blev rött, och jag är lite besviken över det, så tillhör det här favoriterna av mina egenfrankade lack.
I den skirt ceriserosabasen simmar det runt oregelbundet rosa glitter och även rosa prismatiskt glitter.


Tre lager verkar vara en gemensam nämnare för mina lack. Jag upplevde inte alls lika mycket vnl på riktigt som bilderna visar, men det var ganska svårt att få färgen jämn på nageln. Brottades lite med flammighet och sådant, men bryr mig inte jättemycket eftersom det ändå bara drabbar mig.
Det torkar i varje fall fort under lite Seche vite. Eller mycket Seche vite eftersom mina glittertäta skapelser slukar topplack med hull och hår.


Det här har varit min knallrosa mp3, numera är den Lilla E:s. Fullproppad med Adam Lambert och Lady Gaga och One Direction. Mammas lilla snutta.

Att det är både Adam Lambert och Lady Gaga på mp3n nämner jag inte av en slump. Det här lackets inspiration kommer nämligen från låten "Fever" som ligger på Adam Lambert debutalbum "For your entertainment" och det är Lady Gaga som skrivit den. På planeringsstadiet hade jag tre lack med namn från "Fever" inklusive låttiteln, men till sist bestämde jag mig för Sexual tic-tac-toe mest för att det låter så himla roligt.

There he goes my baby
Walks so slow
Sexual tic-tac-toe
Yeah I know we both know
It isn't time, no
But would you be m-mine?

Den här liveversionen är lite... het. Inte undra på att det finns de som shippar Adommy. Alltså Adam och hans gitarrist Tommy.