Sidor

fredag 13 september 2013

Totally Adam, In Nirvana stay

Även om det finns holografiska/prismatiska partiklar i det här lacket underkänner jag mig själv som deltagare i Skimmerskuggans holofredag eftersom holot helt enkelt inte ville fastna på bild. Det syns lite på en nagel på mittenbilden, men det duger inte för mig. Om Kerstin godkänner det tror jag att jag måste ta tempen på henne, men jag ser faktiskt betydligt mer holo på riktigt än vad mina bilder visar. 


In Nirvana stay är ganska så god vän med Come what may från Totally Klaine. Det är en skirt rosa bas med glitter i vitt, guld och gammelrosa samt vitt prismatiskt. Man kan ha det som layering såklart, men jag visar det på egen hand här.
Eftersom jag ville ha ett lack som passade den underbara Adam Lambert-sången "Nirvana" ville jag ha en skir och romantisk känsla på det här. Lite gnistrande, som fjäderlätta moln i solnedgången en sommarkväll. Ni vet när hela himlen blir rosa och allt är guld och värme och rosévin på altanen.


Det är tre lager av In Nirvana stay och här och det är lite väl chunky, jag skulle ha nöjt mig med två. Nu blev det kanske lite för oroligt, med tanke på att det är enorma mängder glitter i det här, och jag ville egentligen ha en betydligt mer vilsam känsla. Nu när jag använde det på egen hand fick jag dock välja mellan att ha ett vilsamt lack eller någon sorts opacitet och jag känner att jag valde fel.
Jaja, då vet jag det till nästa gång.


Inte lätt att matcha det här alls. Alltså plockade jag upp Lilla E:s rosaglittriga sko och lät mig vara nöjd med det. Bra skitig och sliten, men det kanske var att förvänta efter den här sommaren. Hennes mest använda skor det här varma och underbara sommarlovet, och en bit in på höstterminen också.

Och så något om min inspiration. Adam Lambert har en deluxe-version på sitt andra album "Trespassing" och tack vare det har jag kunnat lyssna på "Nirvana" varje gång jag släpper ner det albumet i cd-spelaren.

We can escape to a higher plane
In Nirvana stay
Where the dreamers lay
I will lay you down, lay you down

Videon är en stillbild men den är textad om ni vill veta (ungefär) vad han sjunger. Otroligt vacker låt.