måndag 30 september 2013

Orly, Risqué encounter

Trodde ni jag hade tröttnat igen? Då trodde ni rätt. Fast mest har jag varit out and about och inte haft tid att nagelblogga. Det här sitter dessutom fortfarande på, har gjort så sedan i lördags på morgonen faktiskt och eftersom bilderna är helt nytagna så bjussar jag på en sliten manikyr den här gången. Komplett med chippat lack och tipwear. Kommer lacka om vilken dag som helst dock. Och inte sluta blogga - promise.


Risqué encounter blev mitt lackval till helgens festligheter. Härligt röd crelly som drar aningen åt orange. Det är en sådan där pigg och glad röd som jag gillar. Klassisk och fullkomligt underbar.


Det här är tre ganska så lättlackade lager. Det är lite rinnigt så det gäller att se till att inte ha för mycket färg på penseln. Och penseln i Orlys flaskor är inte alltid så roliga att lacka med. Det här gick halvbra i varje fall. Eftersom det var en festmanikyr hade jag bemödat mig med att göra en clean up om jag hade tyckt det behövdes, men det tyckte jag inte.


Jag har gjort två saker den här helgen som krävt en del energi. Vinkat av Stora J i Uppsala där hon ska plugga några månader så ja - min lilla flicka har blivit stor och ska ut i kriget! (Citat från en film. Den som vet vilken får ett erkännande från mig.) Dessutom har jag varit på ett hallaballoo-stort bröllop och det var ganska så jättejobbigt att beblanda mig med så mycket folk när jag mår lite allmänt skit och brottas med ångest. Men det gick.
Till bröllopet hade jag på mig dagens matchningsobjekt, en härligt prickig klänning som jag köpt från Modcloth. Livsfarligt ställe att titta in på. Jag har en wishlist där som är lika lång som jag.

Betyg 4/5

16 kommentarer:

  1. Klassiskt snyggt lack, passar såååå bra till din snygga klänning. :-)

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt klassiskt rött lack, och prickig klänning, kan inte bli snyggare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älsket jag känner för den klänningen alltså...

      Radera
  3. Svar
    1. Klassiskt snyggt. Det är ju inte unikt direkt. :)

      Radera
  4. Känns tryggt att du inte tänker försvinna i det närmaste:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bara ha lite lust att måla naglarna också... :/

      Radera
  5. Lacket är snyggt och klänningen ser underbar ut!

    SvaraRadera
  6. Jag har varit som du på sistone, haft för mycket för mig och inte varit supersugen på bloggen, men nu har jag fått upp ett lack som jag tror att du skulle gilla!
    Ditt lack är riktigt härligt, även om det är lite slitet, men det var verkligen inte farligt efter så lång tid! Och prickiga klänningar är underbara, jag har alldeles för många! Förstår precis vad du menar vad gäller ModCloth också. Jag tittade in där efter att du hade tipsat om det tidigare och kunde bara inte låta bli att köpa ett par supersöta skor och ett bar galna strumpbyxor med påfågelsfjädrar. Farligt ställe...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt farligt ställe. Det var inte bara den klänningen med i paket direkt...

      Radera
  7. Kan ju vara bra att se lite slitna nagellack också ibland så man vet hur de blir efter några dagar :D
    (kan filmen ev vara Mulan? Det låter bekant XD)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Filmen är absolut "Mulan"! :D Fantastisk film, om du frågar mig. "SITT ROSA!" ;)

      Radera
    2. Oh ja, den är så himla bra! :D Har gått på tok för länge sen jag såg den sist nu :|

      Radera
    3. Fördelar med att ha barn. Som att det inte är JAG som köper alla Disney-klassikerna i det här huset. *visslar oskyldigt* ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!