tisdag 17 september 2013

Claudia, Ocean deep

Titta vad jag fick i min senaste Glossybox! Och ack så besviken jag blev. När man för en gångs skull får ett nagellack i fullsize så är det ett man kan köpa på Coop. Känns ju sådär spännande. Dessutom i en färg jag inte skulle ha valt själv, för det här har man sett förut. Äger i en massa varianter till och med.


Ocean deep är mörk turkos, eller teal som jag vill säga. Skiftningar i grönt och känns lite guldigt. Förvisso fint, men ingenting som får hjärtat att klappa lite extra. Känner att jag är ganska så rejält trött på blått och teal och alla dess kompisar. Vill pausa med andra färger ett tag nu.


Två lager som torkar snabbt. Lite penseldragsmärken, men inte så att det blir hemskt att titta på. Lite tipwear eller så har det krympt. Behöver nog tunna ut min Seche vite.


Letade inte jättelänge för jag har huvudvärk och hade inte lust. Valde att matcha med etiketten på en flaska absint. Vieux Pontarlier är min favorit av de jag har hemma. Ska på absintkväll på fredag. Hoppas att mina nack/huvudvärksproblem är över två (har haft dem i två veckor nu, till och från) så att jag kan dricka mer än ett glas. Två vore gott, eller tre.

Betyg 3/5

6 kommentarer:

  1. Har inte GlossyBox själv, men blir alltid förvånad över att det är Claudia-lack i dem... Som du säger, de är ju inte direkt svåra att få tag på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var själaglad den gången de skickade med China glaze. Och av alla färger man kunde få den gången så var det ju SJÄLVKLART att jag fick det enda jag redan hade. Svärmor blev glad i varje fall. :)

      Radera
  2. Har också det här stående i en låda. Tyckte det var helt ljuvligt i flaskan (billigt på Gekås) men inte lika kul på naglarna. Sen finns det ju säkert 10 andra nästan likadana i andra lådor också men det är ju en annan sak :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man har ju ett gäng snarlika eller exakt likadana. *gäsp*

      Radera
  3. Känns konstigt att Glossybox (som jag fått för mig annars riktar in sig på lite mer "lyxigare" produkter) väljer att ta med ett Claudia lack. Även om de absolut har sina vackra lack så klassas det fortfarande som ett budgetmärke. Bättre kan de!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så värst lyxigt vet jag inte om Glossybox är, men de brukar kunna ha lite mer ovanliga grejer med i lådorna. Jag var nöjd med resten av boxen i varje fall. Det tråkigaste jag vet när de skickar med är bronzing- eller selftanningprodukter. Använder inte sådant liksom...

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!