Sidor

måndag 16 september 2013

China glaze, Are you jelly?

Are you jelly? You don't have to be.


Jelly är det och lila är det. Jag har sett väldigt många fina swatchar på det här så antingen har jag fått ett måndagsex eller så tycker jag bara inte om det ändå. Ska vara neon och visst poppar det färgmässigt och torkar semimatt, men inte skulle jag kalla det här neon inte.


Fyra lager har jag här, som fick torka till mellan varven för annars misstänker jag att det hade sett ut som fjälltoppar och dalgångar på mina naglar nu. Har vallningstendenser alltså, och vill gärna dra med underliggande lager om det inte är åtminstone yttorrt. Jag hade behövt fler lager för att råda bot på flammighet och elände, det är skirt som attan och som sagt - en jelly - men det finns liksom gränser för hur mycket jobb jag orkar lägga ner på en manikyr.
Seche vite på som vanligt. Inte för att det behövdes för torktiden som var rätt så snabb (alltid något) utan för att jag vill ha en blank manikyr. Blankt och slätt är min melodi.
Och sedan chippade det efter mindre än sex timmar på naglarna. Det har suttit på lite drygt 14 timmar på mina bilder, varav en ansenlig mängd har tillbringats i sängen, sovandes.


Bara för att man har kommit över 40-strecket betyder inte det att man inte kan ha på sig en lila tyllkjol ibland. Man måste väl få roa sig lite på gamla dar.

Betyg 1/5