torsdag 1 augusti 2013

Maybelline, Shooting stars

Lite mer källargolv kanske? Fast det här tycker jag mer ser ut som vad det heter, Shooting stars. En natthimmel i varje fall,


Ignorera mjölet på långfingret tack... Mörkt blått jelly med vita och svarta hexagonaler. De vita blir blå och de svarta försvinner nästan i den väldigt mörkt blå basen. Fint ändå.


Tre tunna lättmålade lager. Över och under Seche vite så jag skalade av det några timmar senare. Bär man det längre än så skadar det inte med lite mer topplack som mat, upplevde det som lite skrovligt.


Den här har mina barn gjort. Jag tror att det ska vara ett blåbär som är på bra humör. 

Betyg 3/5


Och sedan gick jag till posten och hämtade ut det här lilla paketet. Nu jädrar blir det Cactus-lack för hela slanten!

24 kommentarer:

  1. Åååh Cactus-lacken! Jag köpte Boron och Thallium. Älskar dem. Särskilt Thallium, trots att jag egentligen inte är så förtjust i grönt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vara så att Thallium pryder mina tassar också...

      Radera
  2. Fint, men jag gillar det gröna mer faktiskt! Kan bero på att jag har det själv ;)
    Ska bli sjukt kul att se Cactus-lacken!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föredrog det här jag, men det är ingen enorm skillnad i gillandet. :)

      Radera
  3. Woohooo! Spännande med Cactus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes indeed! En massa oh-ah när jag pillade bort bubbelplasten igår. :)

      Radera
  4. Lite mindre källargolvs-känsla på detta, riktigt fint faktiskt :)

    Skoj att du hann med Cactus lacken, hade oturen att inte vara hemma när de släpptes :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hann och hann, jag är hennes "försökskanin" så jag har fått provflaskor utskickade. I år kände hon däremot inte för att vänta på mitt utlåtande innan hon släppte dem till försäljning. Du får efterlysa dem så kanske hon kan mixa fler. :)

      Radera
    2. Just ja det hade jag glömt att du är. Ja jag får nog ta o göra det. :)

      Radera
    3. Det var väl mest flaskor det var var brist på tror jag. Värt ett försök. :)

      Radera
  5. Fint lack men jag är mer nyfiken på Cactuslacken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cactuslacken är superfina. Kommer så fort jag hinner. :)

      Radera
  6. Åhh det var fint!!
    Jaa jag fick mina Cactuslack igår. Yaay! :-)

    SvaraRadera
  7. Oh, har funderat på de här maybelinnelacken men inte sett dem i butik. Flinade lite över "källargolv" också.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara sett dem på H&M och i webshopar som Eleven. Lycka till.

      Radera
  8. Nja, mer vitt och mindre sort svart i källargolven jag minns ;) Men finare än det förra! Och Cactuslacken, mums! Beställde tyvärr inga egna, trots att jag var sugen på ett topcoat... Så vill se dina bilder! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)
      Det kommer bilder snart. Jag ska bara...

      Radera
  9. Fint! Lyllos dig som fångade Cactuslack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fångade inte - jag fick. :)

      Radera
  10. Tycker den här varianten känns lite mindre "golvig". Perfekt matchning dessutom!

    Precis som alla andra är jag nyfiken på Cactus-lacken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Föräldrarnas källargolv har en annan blå nyans. ;) Mer natthimmel den här gången tycker jag nog.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!