fredag 2 augusti 2013

HoloFredag: China glaze, Take a trek

Naglar från i helgen innan jag slog av tumme- och pekfingernagel och kortade ner allihop. Tänkte passa på att visa det här innan jag dundrar på med Cactuslacken som om det inte finns någon morgondag.


Åskmolnsblåa Take a trek visade upp sig från sin bästa sida när jag bar det. Inte bara var det holografiskt utan jag upplevde även en skiftning i färgen från klaraste blå till en murrig gråtonad blå. Kan i och för sig vara holopartiklarna som bidrog med det gråa, men jag tyckte bara det var jättefint.


Den här gången lackade jag det ovanpå underlack och precis som jag misstänkte så blev hållbarheten bättre. Tre dagar satt det, sedan var det så där slitet att jag inte stod ut. Lite tip wear alltså. Precis som jag misstänkte blev det besvärligare att lacka med också. Fyra lager har jag här för trots att jag lät det torka till mellan lagren ville det på vissa ställen ändå följa med lack från underliggande lager när jag målade på nästa. På långfingret fick jag lära mig acceptera att det aldrig skulle gå att täcka över den där lilla retliga bald spoten jag fick redan på första lagret.


Take a trek matchas lämpligen med en Star trek film. För jo - det var trekkern i mig som helst av allt ville ha den här flaskan. "First contact" är en av mina favorit Star Trek-filmer (det finns 12), och den var lite lagom blå för dagens matchning.

Betyg 4/5

22 kommentarer:

  1. Det här är jättefint! Jag har tänkt jättelänge att jag ska testa det men har inte blivit av ännu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir ju holofredag nästa vecka också... ;)

      Radera
  2. Det här är fint, men jag ser fram emot att få se Cactuslacken. Själv var jag ju inte hemma när hennes shop var öppen :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj då. Du får hoppas på att hon får in fler flaskor och kan göra mer för de är verkligen jättefina. Har iofs bara testat ett av dem än, men i flaskan är de UNDERBARA.

      Radera
  3. Kul att se. Har själv även detta lack, men det ligger i 'otestathögen'. Blir dock sugen på att testa när jag ser dina fina bilder (trots lagren och ev holosjuka)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet man om att det är holosjukt är det inte lika jobbigt på något sätt. Man kan ta det, liksom. Och jag visste att den här kollektionen var holosjuk...

      Radera
  4. Det är dubbelgilla på den här! Min favoritfilm i ST-serien är "the voyage home" [resan hem på svenska] från 86. Klassiker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är väl sådär bra, jag är överlag mer förtjust i Next generation-filmerna. Kan ha med en viss Data att göra... ;)

      Radera
  5. Jättefint! Har precis köpt det här, och skall nog måla med det lagom till nästa vecka :)

    SvaraRadera
  6. En väldigt behaglig och fin färg. :-)

    SvaraRadera
  7. Återigen en perfekt matchning!

    SvaraRadera
  8. Åh en nagellack- och ST nörd! Love it! Kör på samma, och mitt internetnamn är också star trek relaterat :-D Imzadi :) Inte kommit igång med bloggandet dock :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara att sätta igång - nagellack och Star Trek är en fin kombination. :)

      Radera
  9. Älskar matchningen!!! Måste erkänna att namnet är en av dom saker som gör mig sugen på det här lacket också, fast själva lacket är ju jättesnyggt dessutom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir ju lite galen ibland och köper lack på grund av namn. Men i det här fallet ville jag ha det för färgen också. :)

      Radera
  10. Nu blev jag sugen på att lacka med det här! Argh..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl bara att sätta igång då. ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!