Sidor

fredag 16 augusti 2013

Holofredag: Cactus' nail polish, Twinkle twinkle little Cactus

Jag antar att ni vid det här laget är väl bekanta med att fredagar ska vara soliga för att det är holofredag, i förnämlig regi av Skimmerskuggan. Och vad händer då? Min beställning om sol är borttappad någonstans på vägen och det är genommulet. Inte bra...


Jag har nämligen en till godbit från Cactus rymdkollektion Like a "Cactus in the sky" att visa er idag. När jag lackade på det här igår kväll (i dåligt ljus från en lampa i fönstret och en flimrande tv) så var jag bekymrad måste jag säga. Jag var nämligen rädd för att min 5-gradiga betygsskala inte skulle räcka till. Men när jag sedan fick se Twinkle twinkle little Cactus i obarmhärtigt badrumsljus så blev jag nästan lite besviken på det. Men bara nästan.
Här hade jag suttit och målat på denna fantastiska blå, som jag tyckte gränsade lite mot teal, som är fullsmockat med hologlitter och så blev det liksom bara vanlig blå... Förvisso med några droppar grönt i sig, men det där djupet i färgen jag såg i nästan obefintligt ljus (inte bästa förhållandena att lacka i - jag vet) blev liksom inte lika rolig när lampan lös på det. Jag tycker mina bilder är ganska rättvisande färgmässigt, men i vissa ljus drar det alltså lite mer mot grönt. Underbar nyans - verkligen. Det är bara det att den är ännu underbarare när bara månen lyser på det.


Det krävde sina lager också, eller så var det det dassiga ljuset som lurade mig att tro det. Fyra lager av Twinkle twinkle little Cactus. Inte värst flödiga lager men ändå fyra stycken. Glittren i det gör att det är svårt/stört omöjligt att måla riktigt tunna lager med det eftersom det blir liksom lite grynigt att måla med. Inga problem med spridning av glittren dock, de hamnar jämnt och fint över nageln och de sprakar så fint hela tiden.
Överlackshungrigt så klart. Jag har tre lager överlack här, och kan fortfarande känna att det är aningen skrovligt.


Twinkle twinkle little star... Eller Cactus som det blev här. Men eftersom det var stjärnor i originalversionen, och lacket onekligen påminner om hela jämra Vintergatan på naglarna, så blir matchningen idag stjärnprydd. Det här är en sådan där tygpåse som man kan ha som väska om man vill och det vill jag. Jag köpte den för 50 pengar på Bik Bok i våras och den har varit mon trogne följeslagare sedan dess. Enda nackdelen är att allt man har i den hamnar längst ner.

Betyg 4/5. Inte superduperfantastiskt - bara fantastiskt.