fredag 9 augusti 2013

HoloFredag: Cactus, Boron

Fastän att jag egentligen inte hade behövt den nya versionen av Boron så behövde jag den eftersom man gamla lilla flaska nästan är slut. Cactus skickade med en ny flaska till mig, den enda jag inte fått av årets Spectrum-kollektion är Astatine. Jag har redan den också nämligen, från förra året.


Boron har en helt fantastisk blå nyans, en sådan där som leker med ljuset. Från dovt jeansblått till klaraste himmelsblått. Årets version innehåller lite grövre holopartiklar vilket således bidrar till mer splittrade holoregnbågar i år. Det gör knappast lacket mindre vackert, bara aningen annorlunda. Som Cactus redan antytt behöver man inte båda versionerna, men jag är glas att jag har dem.


Jag minns faktiskt inte hur många lager jag målade med det här, trots att det var i går förmiddag jag svidade om på naglarna. Jag tror det var tre. Lättlackat i varje fall. Att det är slitet på pekfingret beror helt och hållet på att den nageln just nu är i ett bedrövligt skick - inget jag lastar lacket för alltså.


Nyanlänt i vår dvd-samling. Jag tycker ärligt talat inte att "Avatar" är så värst bra. Lite för förutsebar och en historia vi sett förut otaliga gånger. Däremot är den väldigt snygg, med imponerande cgi-effekter. Snyggare än storyn är bra alltså. Tycker jag. Men barnen gillar den och när man kunde köpa två dvd för 99 pengar så valde vi den här som sällskap till den betydligt bättre "Det femte elementet". Men den är ju blå och passade bra att matcha med helt enkelt.

Betyg 5/5. Filmen får en trea...

28 kommentarer:

  1. En väldigt fin blå! Perfekt matchning, en underbar film. Den kan jag tänka mig att se igen....;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju se den för Sam Worthington. När han inte är blå. ;)

      Radera
  2. Riktigt snyggt lack. :) Gillar speciellt flaskan med då jag har svårt för "stora klumpiga" korkar. :) Filmen är dock ingen favorit hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flaskan är inte den som Cactus skickar ut dock. Jag har en specialare eftersom jag får lacken från Cactus.

      Radera
    2. Aha, kanske skulle ta o skicka henne mina tomma trind-flaskor o pengar o se om de funkar hehe :)

      Radera
  3. Jättefint lack! Är fortfarande lite ledsen över att jag var bortrest när hon släppte dem så jag missade chansen att köpa detta :(
    Håller med om filmen, storyn är inte den bästa, men jag tycker den är så snygg att jag lätt kan se den fler gånger bara för det! Och som matchning var det ju utmärkt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde säga att jag gillar din nya header :)

      Radera
    2. Bara att hoppas att Cactus kommer över fler flaskor och mixar flera. I varje fall jag märker ju att intresse finns, och det var flaskbrist som gjorde det limiterat. Om jag förstått det rätt så skulle det gå att åstadkomma fler av Spectrum-lacken i varje fall.

      Radera
  4. Snygg header och jättesnyggt lack! Lyckad matchning med för Avatar känns ju inte bara blått utan en smula hologlittrigt med. Önskar att jag fått en chans att se filmen i 3D nån gång jag också, även om den givetvis är vacker i platt format med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 3D klara inte jag av. Blir åksjuk då. :P

      Radera
  5. Älskar färgen på det här lacket! Galet snyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ungefär otroligt snyggt. :)

      Radera
  6. Det här är verkligen ett underbart blått lack! Håller med om filmen, den var så extremt hypad men storyn var rätt tunn. Jag minns den mest som en rymdversion av Pocahontas som jag för övrigt också tyckte var sådär. Det femte elementet är ju dock en kanonfilm!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En kompis till mig beskrev Avatar som en blandning av Titanic och Dansar med vargar - fast i rymden. Tyckte jag var en utmärkt beskrivning. Pocahontas var inte en dum beskrivning den heller. :)

      Radera
  7. Underbart kulört och fint Boron är! :D Jag tycker att Avatar var väldigt vacker med omgivningen och de dramatiska färgerna, men visst kan jag hålla med om storyn..nog har man tyvärr sett det förut. De var väldigt snabbt på att det skulle komma en 2a, typ förra vintern..men den uteblev visst. Kanske kunde de inte komma på en fortsättning som var nog bra eller så sinade pengarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. En tvåa är på tapeten, men med premiär först 2016. Inget klart och spikat än med andra ord. Saker man vet när man knarkar IMDb. ;)

      Radera
  8. Åhhh galet snyggt lack!!

    SvaraRadera
  9. Verkligen vacker lack! Och bra film också, gillade verkligen den, trots att den är lite förutsebar!

    SvaraRadera
  10. Det är en vacker blå! Den och Thallium var jag sugen på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thallium är ju inte pjoskig den heller, men snackar vi holo! :)

      Radera
  11. Det här är såå vackert! Jag har första versionen av Boron och den får jag allt nöja mig med =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick första versionen i en litenlitenliten flaska, så jag behövde den här. Har man första klarar man sig utan andra versionen, om man inte vill ha back up så klart.

      Radera
  12. Svar
    1. Ja gud ja. Här har Catus verkligen lyckats bra. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!