tisdag 27 augusti 2013

Fnug, Look a like

Det finns en enda anledning till att Look a like fortfarande sitter på mina naglar - jag är tvärsjuk och orkar inte gå och ta bort det. Varför är det alltid jobbigare att ta bort lack än att måla på det?


Jag har en enda snäll sak att säga om det här lacket - snygg färg. Neonjelly i någon sorts lila som drar väldigt mycket åt det cerisa hållet. Som sagt, färgen är helt underbar.


Det här är dock fyra lager och det är så flammigt och randigt och vnl-igt att jag inte riktigt orkar med det. Här hade det inte varit fel med vitt under, men med tanke på hur besvärligt det var att lacka med är jag tveksam att det hade hjälpt till så mycket mer än att avhjälpa vnl. Det betedde sig holosjukt, lämnade ränder, drog med sig lack från underliggande lager, vallade sig. Jag gav upp. Det torkade fort i varje fall...
Det ser alltså mycket värre ut i verkligheten än vad det gör på mina bilder.


Av en slump upptäckte jag att det var den perfekta matchningen till min pincett. Den jag borde plocka mina ögonbryn med, men... Jag orkar inte det heller.

Betyg 1,5/5

6 kommentarer:

  1. Väldigt snygg färg är det i alla fall :) Speciellt så här på sensommaren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgen är awesome! Har China glaze Are you jelly som jag hoppas har liknande färg fast med bättre egenskaper. Ska testas snart.

      Radera
  2. Himla fin färg. En del lack är bara ... krångliga. Och jag håller med om tradigheten i att ta bort jämfört med att måla, trots att det första ofta går rätt fort ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vara besvärligare bara för att det inte är lika roligt. :)

      Radera
  3. Vacker färg som sagt, men blä för så tråkig formula! Och för att du är sjuk, hoppas att du blir bättre fort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lika tråkig formula som min förkylning. :P

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!