Sidor

tisdag 27 augusti 2013

Fnug, Look a like

Det finns en enda anledning till att Look a like fortfarande sitter på mina naglar - jag är tvärsjuk och orkar inte gå och ta bort det. Varför är det alltid jobbigare att ta bort lack än att måla på det?


Jag har en enda snäll sak att säga om det här lacket - snygg färg. Neonjelly i någon sorts lila som drar väldigt mycket åt det cerisa hållet. Som sagt, färgen är helt underbar.


Det här är dock fyra lager och det är så flammigt och randigt och vnl-igt att jag inte riktigt orkar med det. Här hade det inte varit fel med vitt under, men med tanke på hur besvärligt det var att lacka med är jag tveksam att det hade hjälpt till så mycket mer än att avhjälpa vnl. Det betedde sig holosjukt, lämnade ränder, drog med sig lack från underliggande lager, vallade sig. Jag gav upp. Det torkade fort i varje fall...
Det ser alltså mycket värre ut i verkligheten än vad det gör på mina bilder.


Av en slump upptäckte jag att det var den perfekta matchningen till min pincett. Den jag borde plocka mina ögonbryn med, men... Jag orkar inte det heller.

Betyg 1,5/5