onsdag 28 augusti 2013

Fnug, Goodie bag

Alltså... Det står Goddie bag på etiketten på min flaska, men jag antar att det bara är en feltryckt etikett och att lacket heter Goodie bag på riktigt. Annars vill jag veta vad en goddie bag är.


Det sista av mina Fnug-lack kommer här. Passar så här på sensommaren tycker jag med ett härligt solgult lack. Eller den där smörblommegula man ser lysa i kohagarna. Visste ni förresten att korna inte äter smörblommorna för att de är giftiga? Smarta djur det där.
Anyhow - det är en ganska knallig gul men ändå mjuk, om ni hänger med på vad jag menar. Ett par nyanser för ljusgul för att vara den där primärgula. Så ja - mjuk och liksom smörig gul.


Som alltid (?) med gula lack är det visst besvär med appliceringen. Fyra lager ser ni här och det är fortfarande lite ränder och ojämnheter. Ingenting som är jättetydligt dock. Annars går det på rätt så bra, inga vallar eller kanter mellan lagren. Jag är dock inte helt bra vän med penseln i Fnug-lacken som jag upplever som alldeles för mjuk och att den nästan slurpar i sig lack som den kan släppa ut lite som den vill.
Överlag är jag inte alls värst imponerad av Fnug. Med tanke på priset tycker jag att kvalitén ska vara bättre i varje fall på redskapet man applicerar varan med.


Hittade bästa matchningen på kryddhyllan i köket, en plåtburk innehållandes Colman's senapspulver.

Betyg 3/5

18 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det är svårt att hänga läpp med den här färgen på naglarna, det kan jag intyga. :)

      Radera
  2. Vad långa och fina dina naglar ser ut just nu, eller är det den glada gula färgen som bidrar? Goddie..nä det verkar vara knasigt namn. Goldie eller Goodie det hade jag ju tyckt passat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt filat ner dem lite efter att jag fotograferade, men jag är galet nöjd över mina naglar just nu. Bar en som är lite busig fortfarande, men det har nog snart växt bort.
      Det kallades Goodie bag inne på Fnugs sida, så jag kör på det. :)

      Radera
  3. Vacker gul färg! Har inga FNUG själv, men de du har visat ser fina ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgen skulle få en femma i betyg, men hela klabbet är tyvärr inte värt mer än en trea.

      Radera
  4. Åh vilken fräsch färg...

    SvaraRadera
  5. Snygg matchning! Gult är så snyggt, önskar jag kunde bära det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gult är en svår färg. Men snyggt. :)

      Radera
  6. Ursnyggt! Men trist m penseln...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt trist pendel i alla lacken. Och då skrev jag inte ens att den var spretig i det här lacket. Fast färgen är fin! :)

      Radera
  7. Jag har dåligt med gula lack! Konstigt, tycker ju att det är snyggt. Den här va jättefin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värd besväret men kanske inte priset.

      Radera
  8. Fint, jag älskar ju alla gula lack, dock var ju denna inte unik, som du säger är priset för saftigt. 4 lager och kanske något bättre pensel skulle ju Nordic Cap kunna ha..Fast den är ju iofs varmgulare än denna.
    Det om smörblommor fick jag tidigt lära mig av min kunniga mor. När jag dock berättade/försökte upplysa klasskamrater (när jag var liten) medan de åt ganska många gula blad så fnyste de bara åt mig och menade att jag ljög eller hade fel. Deras leverproblem idag tro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju liksom en anledning till att smörblommor alltid lyser så vackert i kohagarna. ;)
      Jo det finns många bättre gula där ute, i varje fall om man ser till priset. Inte prisvärd ett dugg - men fin.

      Radera
  9. Älskar matchningen! Ja, lacket ser trevligt ut det också. Uppvuxen på landet som jag är så visste jag det där om korna. Förövrigt djur som jag faktiskt tycker är väldigt söta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kossor är ungefär hur söta som helst. :) Min mamma är uppvuxen på landet och hon har lärt mig MASSOR. Mammor - bra grej.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!