Sidor

tisdag 13 augusti 2013

Cactus, Zirconium

Vet ni vad - nu skiter jag högaktningsfullt att jag har problem med kliiga händer och lackar naglarna bäst jag vill. Så det så! Till att börja med smäller jag iväg det sista av Spectrum-lacken från Cactus, holoöverlacket Zirconium.


Det står till och med på etiketten att Zirconium är ett top coat så jag funderade inte ens på att bära det på egen hand. I stället skaffade jag mig lite knallrött holo den här gången, genom att måla över röda NP09 från Nordic cap, som Lilla E redan visat för er.


Och visst blir det holo. Här har jag endast ett lager av Zirconium och det ger ett lite lagom diskret bling till det röda. Vill man ha mer tjong i det så är det bara att måla på fler lager, men då riskerar man så klart att man gråar (?) till färgen man har lackat över. Min egen erfarenhet säger att holoöverlack ofta blir snyggast över lack med lite skimmer i, inte krämlack. Det blir liksom mer umpf i det, inte lika platt.


Jag sabbade min älskade Stora J:s 21-årsdag i lördags med att må piss och ha så ont i händerna att jag inte ens fixade att baka en tårta åt henne. Hon fick en butiksköpt maffig chokladtårta istället så jag hoppas hon var lite nöjd i varje fall. Hon fick en vacker ros också, av sin mormor. Jag har växt upp med sådan här blomsterprakt i rabatterna hemma hos mamma och pappa. Lyllo mig - bara att cykla dit och lukta på rosorna. Eller så stapplar jag ut i köket och luktar på den som står där.

Betyg 5/5.
Egentligen borde det här ha fått stå utan betyg, utom tävlan så att säga, då det är jättesvårt att sätta betyg på ett holoöverlack på bara en användning. Slutresultatet beror så otroligt mycket på det som är under och ska man vara rättvis ska man kanske testa alla effektlack över svart bara därför att. Jag tycker dock att man kanske borde ha ett holoöverlack i sin lackgarderob, om man gillar holo alltså, och då är det här ett mycket bra alternativ.

Bara en sammanfattning kvar av Spectrum-lacken nu. Kommer nog imorgon. Sedan ger jag mig på rymdlacken.