måndag 5 augusti 2013

Cactus, Thallium

Cactus-lacken var det ja. Jag kom visst av mig lite där. Har fått en allergisk reaktion på mitt hårfärgningsmedel (igen - antar det betyder att jag så sakteliga kommer bli blond/vithårig nu) och sitter här med kliande utslag lite var stans och har inte jättestor lust att måla naglarna just nu faktiskt. Men Thallium målade jag med innan eländet började så jag har bilder på det att visa i varje fall. 


Om ni tycker att mina flaskor ser annorlunda ut än era/de ni sett på andra bloggar så stämmer det. Jag är nämligen Cactus försökskanin och har sålunda fått (som i fått) mina lack i andra flaskor, som blivit över från någon annanstans.
Thallium då - vilken färg! Snorgrönt. Ärtpuré. Vårgrönt. Limegrönt. Granny Smith äpplegrönt. Ljust gulgrönt alltså, med väldigt spridda regnbågar, kanske lite mer som hologlitter faktiskt. Det vill allra helst glittra i direkt solljus men om man anstränger sig lite går det att se det i annat ljus också, annars upplever jag det mer som att lacket får en sorts mjukt skimmer av det. Bristen på holo i det här uppvägs dock med råge av den underbart knasiga färgen.


Fyra supertunna lager har jag här. Väldigt lätt att lacka med, inga tendenser alls till holosjuka. Skulle jag använda det här över ett annat lack skulle mitt val vara Def defying från China glaze. Samma gulgröna.
Efter dessa fyra lager hade jag fortfarande aningen vnl, men inte på det där sättet att det såg fult och smutsigt ut så det gör inget. Faktiskt är det så att jag målade med det här i torsdags kväll och det sitter på fortfarande. Lite slitet så klart men överlag tycker jag alltså att det har bra hållbarhet.


Egentligen hade jag matchat det här mot något helt annat, men när älskade maken och jag satt på vår altan i fredags kväll och avnjöt ett varsitt glas sval absint så kunde vi inte låta bli att ta nya bilder. Det hade säkert matchat ännu bättre mot absinten i sin ospädda form, men ja - ni ser ju.
Min skola i hur man tillreder sin absint hittar ni här.

Betyg 4/5

Förresten - jag har ju plockat bort min headerbild på grund av att jag var aptrött på den. Vad tycker ni - ska ha en ny headerbild eller duger det så här? Omröstning vid sidan av.

24 kommentarer:

  1. Inte riktigt den gröna nyans som jag älskar, men såååå kul att se Cactuslack. Jag köpte två st och det blev The Cactus Has Landed och Space Age Cactus. Sååå fina. :-)
    Klart du ska ha en ny snygg header! ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte testat mitt än, men snart så! Det ser härligt ut tycker jag :)
    Ang headern så tycker jag att det du har nu funkar utmärkt, men det är å andra sidan rätt roligt med en header i färg om det är rätt gjort. (Kontentan är alltså, vet ej :P)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte jag heller. Därför jag frågar er. :)

      Radera
  3. Älskar grönt men det här är lite på gränsen till att gå för mycket åt det gula (?) hållet för min del. Dock vägs det upp av det holografiska i lacket. Vem älskar inte holo liksom? ;)
    Va kul det var att läsa om absinten och hur den dricks, klickade mej vidare till destilleriet också. Så många förutfattade meningar som en haft om den drycken som nu har raderats. Jag blir lite sugen på att prova, såg verkligen läskande ut. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde också en massa om absint innan jag provade första gången. Nu när man vet lite mer är jag tokfast - älskar det! Så är jag förtjust i lakrits också, som det ofta kan smaka.
      Kul att du klickade dig till destilleriet. :) Träffade M förra helgen och han berättade att det inte är långt kvar nu tills man kan köpa deras egna absint. Spännande!

      Radera
  4. Coolt lack, och mycket cool matchning! Tyvärr blev det inga Cactus-lack för mig den här gången heller...

    Eftersom jag just pillat ihop en egen ny header, så är jag inne på det spåret :) Men jag tycker för all del att det är snyggt som du har det också :) Kan tipsa om picmonkey.com för att göra snygga kollage och sätta in text, så gjorde jag och det var superlätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Vi får se vad det blir i slutändan. Just nu tycker jag det ser trivsamt lugnt ut utan headerbild faktiskt...

      Radera
  5. Jag skaffade inte det här när jag köpte några av Cactus andra lack när webbshoppen var öppen. Nu ångrar jag mig allt lite. Färgen är fantastisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt galen färg. Jag gillar när det är lite udda. :)

      Radera
  6. Tycker man klarar sig utan header också, bloggnamnet har du ju kvar så det ser inte tomt eller konstigt ut. Men om du känner dig inspirerad och tycker det är roligt är det ju absolut inte fel att pilla ihop en :)
    (jag lägger ut mycket av det jobbet jag gjort med mina headers på en underleverantör - i form av min far - men det är galet mycket jobb ändå innan det blir perfekt, så om du inte är sugen på att göra en ny så har jag full förståelse!)

    Jättejobbigt att du inte klarar av hårfärgen! Det finns ingen annan variant med mindre läskiga saker i som du kan testa? Har ju kommit nya revolutionerande hårfärger det sista, iaf enligt TV-reklamerna jag sett ^^ Eller om toning kan funka istället för färgning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en sådan där ny revolutionerande jag prövat... :P

      Radera
  7. Det här var riktigt tjusigt, tycker den gröna nyansen är härlig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gillar man lite udda färger så är det bara för härlig. Helt unik i sitt slag skulle jag gissa.

      Radera
  8. Kul grön och schysst matchat med absint!

    Jag bara väntar på att bli sådär tjusigt gråhårig som Krystle i Dynastin... jag tror det kommer bli skitsnyggt på mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju bara det att jag är så van vid att vara brunett eller mörkare. Blond/vitt vete sjutton hur jag ställer mig till. Just nu inte odelat positivt i varje fall.

      Radera
  9. Lacket ser fantastiskt ut! Vi har tur som har vänner som skickar sina holo-kollektioner till oss. Man blir så jäkla glad av en sådan present!

    SvaraRadera
    Svar
    1. VÄLDIGT glad blir man till och med. :) Lyllo oss.

      Radera
  10. Härlig grön nyans och läcker matchning! Tyvärr missade jag alla Cactus-lacken.

    Jag tycer sidan är snygg som den är nu också så känn dig inte stressad med en ny header. Det är ju nått du kan leka med om lusten faller på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en header som väntar, sen om jag använder den vet jag inte. Undrar bara lite vad ni tycker. :)

      Radera
  11. Kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar det här eller inte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ä-ä-ä-älskar! Men så gillar jag lite udda färger också, och den här nyansen är inte allas tekopp. Fin på håll kanske? ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!