onsdag 7 augusti 2013

Cactus, Lithium

Lacket som dog är återuppståndet! Det lär väl betyda att Cactus är en mirakelgörare? 
Lithium i förra versionen har bara överlevt i en ynka liten flaska, som råkar bo i min Helmer. Nu finns det alltså i en ny version, och fler än jag kan glädjas åt den.


Inte riktigt rött utan mer rosarött. Min första tanke var faktiskt köttfärs... Det beror i och för sig på ljuset hur rött det ser ut att vara, från mörkt rosa till tegelrött. Och så holo i det, spridda regnbågar. Holopartiklarna syns hela tiden, mer eller mindre. Där Thallium hade svårt att holofiera (ja det är ett ord) sig har Lithium inga som helst problem med det.


Det är tre lager här. Lacket torkar ganska matt - det beror på pigmenten har jag fått lära mig. Man behöver alltså topplack på det, men det har jag ju alltid på så det är inga problem. Lätt att lacka med och torkar fort. Ingen holosjuka med det här heller alltså.


Mer av barnens pärlplattekonster. Här en synnerligen glad ketchupflaska komplett med ketchupeffekt och hela konkarongen. De är kreativa i varje fall, när de släpper spelkontrollerna...

Betyg 3/5. Jag har lite svårt att släppa köttfärskänslan...

8 kommentarer:

  1. Vilken underbar pärlplatta!! Fint lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kan när de vill mina små gryn. :)

      Radera
  2. Svar
    1. Man gnäller inte på utebliven holoeffekt i varje fall. :)

      Radera
  3. Snyggt, jag ser fram emot att få testa mitt exemplar av lacket snart =)

    SvaraRadera
  4. Ha, ha! Köttfärs med holofiering, det kan bli en fantastisk ny hamburgare om ICA börjar sälja det! Ett jättefint lack i alla fall och du är fantastisk på att associera på det mest oväntade vis. Jag gillar sånt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså - jag borde radera den här kommentaren eftersom du glömt att skriva under och anonyma kommentarer inte riktigt gillas av mig.
      Den får stå kvar för att du var snäll och för att du tipsar ICA om en ny hamburgervariant. ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!