Sidor

fredag 23 augusti 2013

Blog your heart out

Jag är sjuk! Så där så att det är jobbigt att ens borsta håret eller ta en dusch. Ligger mest i soffan, dricker te och tittar på "Supernatural". Då värmer det lite att Ann-Sofie på Colour it nominerat mig till en Blog your heart out-award. Tack snälla Ann-Sofie!


Reglerna är som följer - svara på 5 givna frågor och nominera 5 andra bloggar med färre än 100 följare. Och så meddelar man såklart de man nominerat om att man har gjort just det.

Jag orkar inte riktigt sitta och översätta frågorna till svenska, frågor på engelska - svar på svenska.

1. What/who encouraged you to start blogging?
Jag började ju inte blogga på just den här bloggen, utan har även en blandad blogg som jag skriver på. Den heter Mrs Datas liv och ni är välkomna dit också. Den blev jag uppmuntrad av min vän Perny att börja skriva, just för att få fart på tangenterna och kanske hitta lite skrivlust igen.
Uppmuntran till just den här bloggen fick jag av diverse vänner. Droppen som fick bägaren att rinna över var dock en "kompis" som frågade mig när jag jag skulle sluta visa mina nagellack på Facebook. Så ni kan ju tacka honom och hur arg och provocerad jag blev av det, att jag startade upp den här bloggen.

2. How do you chose what topic(s) to blog about?
Jag dyker ner i lacklådan bara... Det är lite mer komplicerat inne på andra bloggen vad jag skriver om, här är det ju nagellack för (nästan) hela slanten.

3. What is something that most people don't know about you?
Ja vad skulle det vara? Jag är ganska öppen av mig och det folk inte vet är ju sådant jag inte vill att de ska veta.

4. What three words describe your style?
Spontan, färgglad, tokrolig.

5. What do you like to do when you're not blogging?
Under dygnets andra 23,5 timmar alltså? Jag älskar att läsa, se på film och tv. Och så de självklara - umgås med min familj och mina vänner. Och klappa katt!

Jag nominerar följande godingar: