Sidor

torsdag 25 juli 2013

Smitten polish, I want it now

Det här lacket hade jag kunnat spara till vilken holofredag som helst, men jag har ingen större lust att tjuvhålla på det faktiskt. I want it now är tyvärr, if you want it, numera utgånget. Är du snabb som en vessla kanske du hinner knipa någon av de sista flaskorna. Jag tittade nyss in på Smittens Etsy-shop och då fanns det två kvar. 


Och vad har vi här då? Mosad kiwi på flaska med lite extra hologlitter kanske? Mellangrön jellybas med grönt prismatiskt glitter och svarta glitter alltså.


En riktigt suddig makrobild för att locka fram holospraket kanske? Att jag inte har kommit på den knepet tidigare - silly me. Eller lat är nog mer riktigt i det här fallet.
Det här är fyra tunna lager av I want it now mellan ett par lager av Seche vite. Det föll av i stora nagelformade flagor lagom till kvällsmaten. Behöver nog skaffa mig ett sådant där Nail Pattern Boldness glitterunderlack så att jag kan få glitterlacken att sitta en aning längre.
Lättmålat är det i varje fall. Inte ett dugg svårt att måla tunna lager med och glittren sprider sig fint på nageln. Egentligen var jag nöjd efter tre lager men eftersom jag vet att kameran ofta visar glitterlack glesare än vad ögat upplever dem så målade jag på ett lager till av kosmetiska skäl. Vill man ha det här helt slätt kan man behöva mata det med mer topplack, men så är det ju nästan alltid med glitterlack så det var ju knappast någon nyhet för er.


Hur missnöjd är jag med den här matchningsbilden då? Väldigt. Första gången jag bar I want it now var på min 22-årsfest (jo jag lovar - jag är 22 *harkel* no I'm not) och då hade jag den här kjolen på mig som jag här håller i min hand. Jag lovar att matchningen är nästintill exakt, men det syns ju knappast här. Kjolen är lite blank också - faktiskt. Som tur är gjorde jag en Dagens på andra bloggen den gången, så om ni vill se mig i partystassen kan ni alltid klicka på länken.
Kan väl säga som så att det här lacket blev ivrigt målat med den kvällen. Minst två av mina kvinnliga gäster gick hem från festen med Smitten på naglarna.

Betyg 5/5