tisdag 30 juli 2013

Maybelline, Rain forest canopy

I fredags bar jag det här. Lackade på det hemma hos bästa Perny, ovanpå ett lager Seche vite och senare samma kväll skalade jag av det. Ser ut som ett källargolv kanske lite väl mycket...


Jellylack i en sorts grön nyans som jag skulle vilja ha även utan glittren. Glittren är svarta och vita hexagonaler i olika storlekar. Det blir roligt, men som sagt - lite källargolv över det hela. Det var det första älskade maken sa när han såg det i varje fall.


Blir lite som en jellymacka utan att anstränga sig med extra glitterlack. Tre lager av Rain forest canopy. Lättlackat som tusan men kanske lite skirare än vad jag skulle ha önskat.


När man är hos Perny dricker man te och när jag är där får jag ofta mitt te i den här passande temuggen. Kan ju lova att det inte var helt lätt att att fotografera naglarna utan att spilla te över hela min randiga kjol.

Betyg 3/5

20 kommentarer:

  1. Ser som du själv skriver lite källargolv-aktigt ut, men är fortfarande fint. Skulle nog testa köra layering med det (med risk för ännu mer källargolvs känsla).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har man ett litet källargolv kan man ju måla det med det här lacket annars. I ett dockskåp kanske? ;)

      Radera
    2. Hehe, kanske skulle ge det ett försök O:-)

      Radera
    3. Eller som reparationslack om man får en flaga i sitt källagolv? Kanske? ;)

      Radera
  2. Haha! Källargolv var det första jag tänkte på när jag såg bilderna! Min farmors källargolv ser precis ut så här fast en nyans gråare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma och pappa har sådant golv i tvättstugan fast blått. Jag har ett blått lack i samma serie... ;)

      Radera
  3. Jag gillar isf källargolv. :) Supersnyggt. Måste leta upp de här lacken snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara sett dem på H&M. Källargolv är riktigt snygga så länge man håller dem på naglarna. ;)

      Radera
  4. Källargolv var en bra liknelse. Men snyggt var det ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara för att det är ett källargolv BEHÖVER det ju inte vara fult. Fast mammas och pappas orangea heltäckningsmatta i gillestugan är görful... :)

      Radera
  5. Haha! Jag tyckte det var skitsnyggt tills jag läste källargolv och fick upp någon dålig känsla från barndomen. Jösses. Men bra dock. Jag har handlat nagellack för en hel förmögenhet sedan lönen kom, så jag bör troligtvis inte köpa ännu ett :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen du ser! Alltid något bra med källargolvsassociationer. ;)

      Radera
  6. Kanonbra liknelse ju! Ser precis ut som ett källargolv! Kan se samma typ av golv i andra färger, typ vinrött och dovt ljusblått... Nja, inte min kopp te egentligen, inte ens på golv :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte sådant här golv i min egen källare, men mamma och pappa har i sin tvättstuga så jag är uppvuxen med det. Minnena som strömmade där... :)

      Radera
  7. Grym liknelse, du är duktig på associationer! Sådär såg källargolvet verkligen ut hos min farmors syster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var ju galet poppis på 80-talet att lägga sådant där golv. Det är ju slitstarkt om inte annat.

      Radera
  8. Kanske mer roligt än snyggt egentligen, men vad tusan:)

    SvaraRadera
  9. Okej, jag måste väl hålla med, det SER källargolvsaktigt ut men det är snyggt ändå. Och jag skulle gärna ha det det där jellyt även utan glitter jag också.

    Jag kan inte alls förstå varför du alltid får den muggen. LOL

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad KAN det bero på? :D Jag tror det är för att jag har väldigt bra vänner helt enkelt. Fast vore de riktigt snälla skulle de ge mig muggen... ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!