Sidor

fredag 19 juli 2013

HoloFredag: China glaze, Galactic grey

Sent holofedagsinlägg idag, men en tvättäkta holo i varje fall. Har inte jättemånga lack från China glaze Holgraphic-kollektion, men Galactic grey har jag i varje fall.


Som namnet låter antyda är det här grått. Blyertsgrått skulle jag vilja säga att det här, känns som att man har skuggat en och annan blyertsteckning med pennor i den här nyansen. Och så regnbågar ovanpå det. I massor! Hade liksom inga problem als med att vare sig se dem eller fotografera dem.


Det här är tre tunna lager på naken lager. Målar man på naken nagel (utan underlack alltså) så är det aningen mer lättlackat. Ingen holosjuka med baldspots och sådant där. Men! Det håller inte lika bra. Det tog inte många timmar innan det började chippa rejält, snudd på flaga. Man ser tendenser till det redan på mina bilder och då har jag ändå bara sovit. Efter en dag på jobbet är det lite väl överdrivet slitet. Då känner jag att jag nästan hellre har lite appliceringsproblem och längre hållbarhet med ett baslack faktiskt.


Det här fina armbandet från Pilgrim fick jag av min svärmor när jag fyllde år. Hon hann nog säga att hon hade kvittot kvar, så jag kunde byta om jag ville, tio gånger innan jag övertygat henne om att jag ville ha det. Anledningen? Hon gillade det själv. Som att hon och jag inte skulle kunna tycka att samma saker är snygga eller något.

Betyg 4/5