tisdag 11 juni 2013

Smitten polish, Adeste fidelis

Ett lack jag bar i helgen är den här skönheten, Adeste fedelis från Smitten polish. Om jag minns/förstått rätt så är lacket inspirerat av ljus som faller in genom kyrkfönster. Men jag kan ha fel. "Adeste fedelis" är för övrigt en julsång som även är känd under namnet "Oh come all ye faithful".


Vad vi har här är en mjölkigt ljusrosa bas med smått guldglitter, ljusgröna hexagonaler och gammelrosa fyrkanter och hexagonaler. Vackert som 17. Så där eteriskt så man börjar tänka på änglar och enhörningar och fluffiga moln och regnbågar.


Tre lättmålade lager har jag här. Visst ser man vnl med det är ingenting jag bryr mig om när det gäller den här typen av lack. På bilderna har jag ett lager topplack, men jag hade kunnat använda två om jag velat ha det ännu slätare.


Hittade en liten ljusrosa blomma ute i trädgården att matcha med.

Betyg 5/5

22 kommentarer:

  1. Åhh, så vackert! Jag älskar den här typen av lack, som är glittrigt blingiga, men ändå vldigt mjuka och dämpade. Jag gillar din beskrivning med enhörningar och fluffiga moln. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar mig en enhörning i födelsedagspresent, men det här kan få duga så länge. ;)

      Radera
  2. Åhhhh älskar det där lacket.. Den åker rakt in på min önskelista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska man bara ha ett Smitten ska det nog vara det här. Men man ska inte bara ha ett Smitten, man ska ha MÅNGA! Älskar hennes lack. :)

      Radera
  3. Fantastiskt snyggt! Det ser ut som en vårdröm. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör det! Som älvdans på en blomsteräng. :)

      Radera
  4. Oerhört sött lack, mycket fint!

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Jag veeet! Noelie har verkligen lyckats med det här.

      Radera
  6. Verkligen vackert! Det är inte min stil så tidigare har jag bara sett förbi det här lacket, men oj vilken hjärtstoppare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju beundra på avstånd om man inte vill bära det själv. ;)

      Radera
  7. Varje gång jag ser det här lacket så börjar jag fundera: "Ååååhhh - ett sånt perfekt vårlack! Eller till sommaren! Åh alldeles underbart till hösten! ...eller till vintern, perfekt!" Så. Då måste det ju vara helt perfekt. Superfint. Passar till vad som helst. När som helst. Älskar det. Och så fina bilder du har på det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en fullpoängare på mer än ett sätt. :)

      Radera
  8. Helt underbart är det! Vackert mot paradisbuskens lilla blomma också, för det är väl en sån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Paradisbuske som i kolkwitzia är det inte, för det är den enda busken jag känner igen och den växer på andra sidan trädgården. Kallar den för släntbuske jag, eftersom sådana växte på slänten bakom vårt hus när jag var liten. Sedan kan man försöka lära mig vad saker heter på riktigt hur mycket man vill - det fastnar liksom inte...

      Radera
  9. Ah! Det måste vara en try! Eller... Hm, buskar är inte min styrka, jag odlade bara en sort, rosor.

    SvaraRadera
  10. *bildgooglar try* Visst sjutton är det en sådan. Får se hur länge den kunskapen sitter kvar i mitt teflonminne. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. You just have to TRY to remember it! (Kunde inte låta bli och kanske kan funka som lite minneshjälp i alla fall)

      Radera
  11. För mig är det här lacket äppelblom eller kanske fika med rosenmönstrade koppar och vita trädgårdsmöbler i skuggan under det blommande äppelträdet. Heeelt ljuvligt är det i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min första tanke var faktiskt också äppleblom, men de har ju blommat över nu.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!