torsdag 13 juni 2013

Orly, Beautiful disaster

Vad jag bär just nu men inte så länge till är Beautiful disaster från Orly. Nu när det är dag tre ser det ganska slitet ut så jag kommer byta senare idag. Anledningen till att ni fått se arkivlack den sista tiden är att jag har fått kliande utslag på händerna (bland annat). De syns lite grann på de här bilderna, men jag har ansträngt mig till mitt yttersta för att inte klia sönder dem så de är inte guckiga i varje fall.


Nu tittar vi på nagellack istället för att prata om mina knottriga fingrar. Tycker ni det ser duokromt ut? Ja, det gör ju det men jag vill inte säga att det är det ändå. Det är ett rosalila lack med blått skimmer snarare. Man kan ana gyllene toner i det någon enstaka gång, men oftast inte.


Tre lager av Beautiful disaster. Hade jag varit bättre vän med Orlys pensel hade det kanske bara behövts två. Det var ju synd att de inte gjorde om den när de gjorde om designen på flaskan. Lite för lång och smal för min smak, sladdrar runt mer än vad jag tycker är roligt.


Matchar med Lilla E:s hemmasydda mp3-väska. Hon hittar på hon, mammas lilla gryn.

Betyg 4/5

20 kommentarer:

  1. Underbart snyggt lack!

    Hoppas att utslagen ger med sig snart!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig färg, den ser lite duokrom ut som du säger.
    Hoppas det ger med sig med utslagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lurar ögat på ett trevligt sätt. :)

      Radera
  3. Håller med om penseln. Den är hemskt. Det är nog den jag avskyr mest just nu (tillsammans med BB Coutures som är samma). Jag har börjat vänja mig vid IsaDoras och OPI's. skaffade en korrigeringspenna som faktiskt är till hjälp när jag använder för breda penslar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Korrigeringspenna har jag, men att använda den är en annan femma. ;)

      Radera
  4. Ganska precis så här såg ett av mina allra första nagellack ut för en halv miljard (eller i alla fall snart 30) år sen . Kul!!! Jag hade även ett blekt vitrosa som var duo- (eller möjligtvis multi-) kromt och sen målade jag olika mönster på naglarna med dom två lacken. Nostalgi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nostalgi är bra. :) Jag brukade måla naglarna i svart-vitt på det glada 80-talet. Och cerise så klart.

      Radera
  5. Wow, snyggt lack. Hoppas att utslagen försvinner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt snyggt. Mycket att titta på liksom. :)

      Radera
  6. Detta var snyggt, brukar i vanliga fall inte gilla den här färgen på lack. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland överraskar man sig själv med att gilla sådant man inte brukar gilla. :)

      Radera
  7. Det är verkligen fantastiskt fint! Jag kommer nog inte köpa det själv dock, tror jag har tillräckligt många liknande i samlingen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att jag har minst en dupe i form av Sugar plum från Nox Twilight, men... Det kunde ha varit värre. Det hade kunnat vara ett vinrött skimmerlack. :D

      Radera
  8. Vackert! På den sista bilden ser man lite färgskiftningar. Väldigt bra matchning idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väntar bara på att Lilla E ska se vad jag matchat med. Jag brukar få skäll om det är hennes grejer. ;)

      Radera
  9. Yay där var den! Ser minst lika fin ut på som i flaskan. Jag hjärtar lila :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det var finare på än i flaskan, men det är ju jag det. :)

      Radera
  10. Ett mellanlack för min del,snyggt men inte galet snyggt.

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!