fredag 14 juni 2013

HoloFredag: Orly, Sparkling garbage

Hade vi inte kommit fram till att det var olagligt med mulet och regn när det är holofredag? Det ska vara sol så man kan visa upp lacken ordentligt. Baske mig!


Nu är jag förvisso lite förvånad över hur pass besvärligt det var att få ner holo i kameran med Sparkling garbage. Det är nämligen helt galet hologlittrigt i ungefär all ljus utom kolsvart. Hela tiden. Inte för att det är linjärt på något sätt, men ändå. Jag skulle vilja påstå att det här är en ljust grönturkos, eller sjöskumsfärgad, bas med holopartiklar i. Lite för fint för att vara glitter. Det bildas spridda regnbågar och glittrar som tusan.

Hittade en solstrimma! Yay!
Tre lager har jag här och det lyser fortfarande igenom en hel del vnl och det kanske är lite glest här och var men det stör mig inte ett dugg. Just här gillar jag verkligen genomsläppligheten i det här lacket. Det gör det mjukt på något sätt, samtidigt som det alltså glittrar så ögonen går i kors. Lättlackad formula. Kanske att holoeffekten dämpades något litet när jag lade på topplack.


Och äntligen ett lack jag kan matcha med min fluga! Bowties are cool.

Betyg 5/5

22 kommentarer:

  1. Har fortfarande inte hunnit med att testa detta på egen hand, bara som layering i en nailart. Men jag ska försöka ta mig tid så snart som möjligt för det är så snyggt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske är tänkt som layering med tanke på hur pass skirt det är, men jag är envis som vanligt och bara SKA testa på egen hand. Och det blev ju så så så fint!

      Radera
  2. Tänkte lite på kleancolor holo green, du vet den glitteriga holon som inte riktigt är holo och inte riktigt grön eller täckande heller. Denna känns lite som kleancolors var tänkt att se ut..kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning faktiskt, Kleancolor har inte testats så mycket av mig. :) Men jag tror dig på ditt ord. :)

      Radera
  3. Jag hade verkligen väntat mig att jag skulle kasta mig över det här så fort de första swatcherna kom, men nu har jag sett det ett antal gånger och jag kan verkligen inte sluta irritera mig på att det är så skirt. Hoppar över det här :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvärskirt. Du skulle bli galen. ;) Men det är fint ändå tycker jag.

      Radera
  4. Svar
    1. Det ÄR väldigt fint. Tro mig. :)

      Radera
  5. Jag älskar den här typen av gröna nyanser! Och vill man inte ha det så skirt så går det ju alltid att lacka med något annat under.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skirheten stör mig inte ett dugg, och det skulle nog vara ungefär hur snyggt som helst över att ljusgrönt om man vill göra en layering. Eller blått! Skall testas...

      Radera
  6. Fint att se! Sjöskum är bästa beskrivningen so far :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Började liksom tänka på Ariel så... ;)

      Radera
  7. Jag stör mig tyvärr lite på genomskinligheten och den blaskiga färgen. Hade väl ha lite mer "oumph" i den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner precis tvärtom, att det är just genomskinligheten som gör den vacker. Men alla kan ju inte tycka likadant, vad tråkigt det skulle bli då. :)

      Radera
  8. Galet snyggt även fast den är skir och basfärgen är lite urvattnad! I boooow my head! ;) Lol!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag gillar det just för att den är lite "vattnig". Och för att den i och med det går att använda som layering. The endless possibilities! :)

      Radera
  9. Tycker ett förbud mot moln hade varit toppen!
    Har sett det här flera gånger nu och blir alltid kör när jag ser bilderna. Sen läser jag texten, vnl är verkligen nått jag stör mig på. Har dessutom svårt för trelagerslack rent generellt. Jag får köpa nått annat
    Det är i vilket fall fint på dina bilder, mulet eller ej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag målar nästan alltid tre lager numera om jag ska vara ärlig och stör mig inte nämnvärt på det. Men det där är ju en smaksak. Vill man ha mer täckande lack finns det ju andra alternativ dock. Men visst är det fint! Du får titta på mina bilder i stället för att "plåga" dig själv med det. :)

      Radera
  10. Tycker det här är såååååå vackert! Älskar skirheten som finns över det :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen superfint. :)

      Radera
  11. Svar
    1. Tack. :) Jag är extra glad att min fluga fick vara med.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!