Sidor

fredag 7 juni 2013

HoloFredag: China glaze, OMG a UFO

Det var länge sedan jag hade äkta holo att visa upp på Skimmerskuggans HoloFredag, men när det damp ner några Hologlam i brevlådan häromdagen, varav ett passade utmärkt i veckans gröna tema, så var det bara att köra på.


Olivgröna OMG a UFO skulle jag ha kunnat köpt enbart för namnet. Jag vet inte om jag har dålig humor men jag tycker namnet är hysteriskt roligt. Att det sedan är ett snyggt lack med galna regnbågar gör ju knappast saken sämre. Det är regnbågar till höger och vänster och upp och ner mest hela tiden oavsett vilket dassigt ljus man beskådar det i. Färgen är någonstans mellan gröna oliver och mossa. Eller en grön marsgubbe, vad vet jag.


Hur var det då att lacka med? Hemskt. Holosjukt så jag blev gråtfärdig. Jag grundade med mitt vanliga baslack (Essie Nourish me) och målade på första lagret precis som vilket lack som helst för jag har sällan haft holosjukeproblem så jag glömmer liksom bort att fenomenet existerar. Men här var det. Lack från tidigare lager som följer med penseln, baldspots, ränder - you name it, I had it. Tre lager och en gnutta tålamod mellan lagren senare satt jag dock med detta resultat.
Var det värt problemen? Hell to the yes!


Varför har jag inte oliver hemma att matcha med? Va! Det är ju katastrof! Me need my olives! Fick matcha med ett jämrans äpple istället. Jaja...

Betyg 4/5