fredag 7 juni 2013

HoloFredag: China glaze, OMG a UFO

Det var länge sedan jag hade äkta holo att visa upp på Skimmerskuggans HoloFredag, men när det damp ner några Hologlam i brevlådan häromdagen, varav ett passade utmärkt i veckans gröna tema, så var det bara att köra på.


Olivgröna OMG a UFO skulle jag ha kunnat köpt enbart för namnet. Jag vet inte om jag har dålig humor men jag tycker namnet är hysteriskt roligt. Att det sedan är ett snyggt lack med galna regnbågar gör ju knappast saken sämre. Det är regnbågar till höger och vänster och upp och ner mest hela tiden oavsett vilket dassigt ljus man beskådar det i. Färgen är någonstans mellan gröna oliver och mossa. Eller en grön marsgubbe, vad vet jag.


Hur var det då att lacka med? Hemskt. Holosjukt så jag blev gråtfärdig. Jag grundade med mitt vanliga baslack (Essie Nourish me) och målade på första lagret precis som vilket lack som helst för jag har sällan haft holosjukeproblem så jag glömmer liksom bort att fenomenet existerar. Men här var det. Lack från tidigare lager som följer med penseln, baldspots, ränder - you name it, I had it. Tre lager och en gnutta tålamod mellan lagren senare satt jag dock med detta resultat.
Var det värt problemen? Hell to the yes!


Varför har jag inte oliver hemma att matcha med? Va! Det är ju katastrof! Me need my olives! Fick matcha med ett jämrans äpple istället. Jaja...

Betyg 4/5

16 kommentarer:

  1. Den är ju bara sååååå fin. Coolt namn också. :-) Vilka fina bilder du tagit och dina naglar ser superfina ut...vad har du gjort?? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jag gissar på att de är kamouflerade av nagellacket då, för de ser för jävliga ut, på ren svenska. :)

      Radera
  2. Jag älskar namnet på det här lacket =) Och det är ju dessutom riktigt läckert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Namnet är ju UNDERBART! Så är man lättroad också. :)

      Radera
  3. Jag älskar också namnet! Och lacket! Det är jättefint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbar färg faktiskt. Lite sammtsmjuk liksom.

      Radera
  4. OMG! ;) Såååååå vackert! Vissa lack är mer värda en ändra att kämpa lite extra för. Som detta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart värt besväret. :)

      Radera
  5. Lacket är helt underbart och det är namnet också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar allt med det här utom appliceringen. :)

      Radera
  6. Wow vilket härligt lack!! Coolt namn hade lacket med. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fantastiskt. Om man har lite tålamod i varje fall. ;)

      Radera
  7. Svar
    1. Tack så mycket. Fick inte en enda dålig bild faktiskt. :)

      Radera
  8. Äpple, vilket äpple? Ser inget äpple, ser bara ett galet vackert lack på alla bilder:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo förstår du Lela, jag håller i ett äpple på sista bilden. Det är det som är UNDER alla naglarna. ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!