tisdag 4 juni 2013

H&M, Mint madness + Smitten polish-bonus

Jag är sjuk! Stackars, stackars mig... Jag har tråkigt också så jag slänger upp ett inlägg idag med bara för att roa mig själv.


Om ett lack heter Mint madness ska det vara mintgrönt tycker jag. Kanske är det här aningen för mörkt för att vara spot on dock, jag tycker mest det påminner om sådan där lysmassa som man ofta hittar på urtavlan på gamla klockor så att visare och index ska lysa i mörkret. Tyvärr var det här inte ett glow in the dark dock, det hade gjort det lite roligare än vad det faktiskt är.


Krämformula och pastell. Kräver alltså minst tre lite halvsega och fluffiga lager för att bli opakt och sluta vara randigt. Ungefär som vanligt alltså. Det torkar hygglig snabbt med Seche vite ovanpå, så jag har inga klagomål på den punkten.


Mint madness matchas bäst med mynta. Som jag tänker göra mojitos av. Så bort läskiga halsont så det smakar gott!

Betyg 2,5/5.


Och som en liten bonus var jag "tvungen" att testa mintgröna Pink goes good with green från Smitten polish ovanpå det här.  Bara ett lager av PGGWG ovanpå Mint madness. Lite för lite glitter då tycker jag nog samt det tråkiga att de fyrkantiga gröna glittren, som jag nästan gillade mest av allt med PGGWG försvinner helt i den lite mörkare basfärgen. Jag föredrar det på egen hand faktiskt.

10 kommentarer:

  1. Inte så mintgrönt som man kunde önska när man hör namnet. Men helt ok. Snyggt med PGGWG över. :-)
    Krya på dig!! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hostar upp grejer med ungefär den här färgen... ;) Nädå, så farligt är det inte.

      Radera
  2. krya på dig hjärtat! Lacket var lite småtrist men PGGWG är ju fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju undra varför jag köpte just det lacket av alla lack på H&M när jag nu handlade deras lack igen. Hade nog en mintgrön vecka, för jag köpte det i samma veva som jag köpte solisarna jag matchade PGGWG med.

      Radera
  3. Jag är helt nedkärad i mintgrönt (och allt annat grönt) för tillfället, så jag gillar färgen. Den är mysig, men inte wow!

    Appropå Smitten, jag har testat att köra den över Zoya - Kristen, det blev fint och allt glitter kom till sin rätt, men bäst av allt var att lägga det över OPI - Mermaids tears. Det kan jag rekomendera :) Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen är det konstigt att jag helt plötsligt blev mintgrönskär - jag har aldrig varit något större fan av pasteller överhuvudtaget och just mintgrönt är det lite sjukhusvarning på. Men jag kan bara inte låta bli! Fast jag har inge mintgröna kläder i varje fall. Än. ;)

      Radera
  4. Krya på dig!!! Måste säga att jag älskar mintgrönt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! När jag stod i duschen för en stund sedan kände jag mig nästan frisk. Men det gick över med nästa hostattack. ;) Hopp om livet i varje fall.

      Radera
  5. Krya på dig gumman!

    Jag gillade färgen på lacken, även om namnet kanske inte var dead on.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Radioactive madness kanske inte lät lika mysigt? ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!