måndag 17 juni 2013

Födelsedagsnaglar: H&M, Lemon tree

Pinfärsk manikyr får ni se idag. Knappt så det har hunnit torka ens en gång, men det är ju Seche vite på så det är straxt kirrat.
Ville ha något glatt på naglarna idag eftersom, jo - det är min födelsedag idag. Jag fyller inte 22 men min hjärna tror det.


Något glatt ville jag ha alltså, och i otestade lådan stod reafyndet Lemon tree från H&M (röda prislappar är himla trevligt ibland, don't you think). Knallgult med en hint åt orange. Det är inte primärgult alltså utan med en aning rött i sig. Inte jätteolik Sun worshiper från China glaze, fast i det här fallet utan neon. Det gör alltså inte ont i ögonen att titta på det här.
Och bara för att jag kunde så gjorde jag lite röda prickar med Adventure red-y från China glaze. Som jag för övrigt har på tårna just nu.


Tre lager av Lemon tree. Fortfarande lite flammigt. Jag säger att det är crelly-formula på det här. Som ni ser var jag duktig på att kladda också när jag målade. Kan bero på att jag inte är så himla bra på att hantera ladugårdsdörren H&M har som kork på den här flaskan, eller på att det var ett och annat strå i penseln som var lite för långt, eller på att det var rinnigt samtidigt som det var lite segt. Om ni hänger med på vad jag menar.


Visste direkt att jag ville matcha med en prästkrage eller två, även om de drar lite mer åt grönt. När det för en gångs skull inte regnar på min födelsedag gäller det att passa på att matcha med utesaker.

Betyg 3,5/5

Nu ska jag göra tårta!

38 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen! Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar. Snart blir det tårta! :)

      Radera
  2. Grattis på din födelsedag*sprätter iväg lite konfetti* :-D!

    Med vänlig hälsning
    /Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. *dansar lite i konfettiregnet* :D

      Radera
  3. Jättefin manikyr, härlig färg på lacket och fina prickar. Snygg matchning också!

    Grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Borde matcha med prästkragar oftare. :)
      Tack!

      Radera
  4. STORT GRATTIS på födelsedagen! Jag fyller oxå 22 varje år nuförtiden :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt bara andra gången jag fyller 22. Har en ålderskris nämligen. Blir kanske så när man helt plötsligt är dubbelt så gammal som sitt äldsta barn... ;)

      Radera
  5. Grattis på födelsedagen!!!! (är alla nagelbloggare födda under sommarmånaderna?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D Kanske det. Vi gaddar ihop oss. :)

      Radera
  6. Grattis på din födelsedag härliga Jenny!
    Du firar med ett riktigt häftigt lack och matchar det helt underbart med prästkragarna. Vackert! :-)

    SvaraRadera
  7. Stort grattis på födelsedagen:) Skit sak samma vilken siffra (eller siffror;)) du fyller, detta lack förgyller vilken födelsedag som!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knallgult kan aldrig bli fel liksom. Oavsett vilken siffra det är framför den där tvåan... ;)

      Radera
  8. Ser härligt ut, det här ska jag kika efter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var på utförsäljning så skynda, skynda. :)

      Radera
    2. Och hallå - GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!! Hipp hipp hurra hurra hurra hurra! Hoppas du haft en toppendag! :-)

      Radera
    3. Förutom att de små barnen driver mig till vansinne så... ;)
      Kan man kalla dem små när de är 12 och 10? :)

      Radera
  9. Åh, grattis på födelsedagen, hoppas att du har haft en bra dag! Dessa naglar var jättetjusiga, riktigt glada och fina! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt så bra faktiskt. Jag har väl fått absint. :D

      Radera
  10. STORT GRATTIS!!! Underbara födelsedagsnaglar :-) Gult är något man bär för sällan tycker jag,det är ju en mycket vacker färg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gult har alltid varit lite underskattat tycker jag. Kanske beroende på att man fick lära sig "gult är fult" när man var liten. Men det är ju inte sant! Gult är superfint!

      Radera
  11. Grattis på födelsedagen! Först bloggen och sen du! ;)
    Hoppas du firar ordentligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anledningen till att jag inte glömmer bloggens födelsedag - den fyller dagen innan mig. :D

      Radera
  12. Grattis på 22-årsdagen!!! (Tycker du har rätt att fylla vad du vill) Hoppas att du fick en jättebra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns bara liiiite konstigt att min äldsta dotter bara är ett år yngre än mig. Om jag nu fyller 22 alltså. ;)

      Radera
  13. Ett försenat grattis från en läsare som sällan brukar kommentera, men följer troget! Om jag räknat rätt är du och jag lika gamla... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du menar svaret på allt? Om man har läst "Liftarens guide till galaxen". ;)

      Radera
    2. Tänkte inte på det, men det är ju helt sant! :)

      Radera
    3. VÄLDIGT viktigt i min übernördiga bekantskapskrets. Firas nästan mer än jämna födelsedagar. :D

      Radera
  14. .... Och vilken häftig och glad manikyr! Glömde jag skriva :)

    SvaraRadera
  15. Grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
  16. Grattis i efterskott!! :) Snygg manikyr.

    SvaraRadera
  17. Grattis lite i efterskott!

    Det här är ett av mina absolut mest använda gula lack. Gillar det skarpt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjukt snyggt. Men jag gillar när de är lite mer gulgula, om du förstår vad jag menar. Vore bra om du förstår för jag förstår knappt själv. :D

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!