onsdag 19 juni 2013

China glaze, Dandy lyin' around

Börjar med en påminnelse - vid midnatt idag går tidsfristen ut för att delta i min födelsedags-give away. Klicka in dig på det här inlägget för att delta i utlottningen. Vinnare meddelas i morgon, torsdag. Lycka till.


Och nu tittar vi på ett vitt lack, Dandy lyin' around från China glaze vårkollektion Avant Garden. Faktiskt det vackraste vita jag har slabbat på mina naglar någonsin. Jag trivs överraskande bra i det här. Kan kanske bero på att det inte bara är vitt utan även innehåller skimmer som jag vill påstå är i silver. Men jag vet inte vad det är med det här som gör att jag upplever att det drar lite åt grått, eller blått, eller rosa, eller gult beroende på vilka ljusförhållanden  jag har. Det blir liksom aldrig kritvitt utan känns mjukare.
Röda prickar säger ni? Ignorera dem. Hade lyckats få lite rött i penseln till Seche viten... *svär*


Appliceringen var däremot inte riktigt lika rolig. Det här är fem lager. Hade det varit ett holo hade det varit holosjukt för det var så det betedde sig. Flammigt ojämt, omöjligt att gå över samma ställe två gånger och behålla lacket på nageln. Sedan kom jag på det. Tunna lager. Vänta. Nästa tunna lager. Tills jag var nöjd.
Det torkade och härdade ändå förvånansvärt fort med Seche vite. Tycker jag det var värt besväret? Tveklöst ja. Jag älskar det här.


Försökte hitta någon bollig maskros att matcha med men hade inte sådan tur. Gissar annars är det är inspirationen till namnet Dany lyin' around eftersom maskros heter dandelion på engelska. Tur att jag hade sockerbitar att matcha med i stället.

Betyg 4,5/5 och ja - det är aplliceringen som drar ner betyget. Hade lätt varit en fullpoängare annars.

14 kommentarer:

  1. Ser himla fint ut. Jag har inte beställt hem så mycket nytt det senaste eftersom jag behöver beta av mina stora otestade samling lite grann. Jag har dock sagt till mig själv att jag får beställa i Juli. Nu är det så mycket på önskelistan att jag inte vet var jag ska börj. Får se om det blir något ur denna kollektionen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var väl måttligt imponerad av både den här kollektionen och sommarkollektionen, men har man ett favoritmärke så har man.

      Radera
  2. Det ser ju fantastiskt fint ut på dig. Jag som inte gillar vita skimmer lev lite lockad att prova det här ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är överraskad över hur mycket jag gillar det. Trodde det skulle vara lite "meh" över det, men det blev "wow".

      Radera
  3. En väldigt fin vit och du matchar ju otroligt bra måste jag säga. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur jag hade sockerbitar hemma. Man "behöver" det när man dricker absint. ;) Annars är jag ganska sockerfri av mig.

      Radera
  4. Det här var riktigt vackert! Och jag brukar inte heller gilla vita skimmer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns inte så skimrigt faktiskt. Konstigt, för det ÄR ju det. :)

      Radera
  5. Hm, så som det såg ut på dina naglar så var det ju himla snyggt. Brukar inte gilla vita shimmer. Dock så avskräcker ju 5 lager..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev 5 lager mest för att jag inte hade rätta knycken från början. Tror jag. Med rätta knycken kan det nog räcka med tre. Tror jag. ;)

      Radera
  6. En mjuk och fin vit! Gillar't!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Mjuk är just vad den är. :)

      Radera
  7. Mjukt och fint, men 5 lager avskräcker mig en smula.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har precis tagit bort det. Grät nästan. ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!