onsdag 26 juni 2013

Biltema: Deborah Lippmann, Cleopatra in New York

Lack från i förrgår visar jag här. Det är därför man kan se en liten solglimt där ute. Idag har det regnat så man trott att syndafloden är över oss.


Cleopatra in New York är guldglitter i en ljussvart jellybas. Ja, jag skrev ljussvart. Känns snällare än blaskig. Glittren är hexagonaler i två olika storlekar. Visst är det snyggt men det hade kunnat vara ännu snyggare, det hade kunnat vara svartare helt enkelt.


Hade jag varit mindre envis hade jag självklart lagt det här över svart. Det hade besparat mig minst två av de fyra lager jag har här för att ge svärta åt lacket och ja, jag tycker faktiskt att det blev för mycket glitter så här. För det är tjockt med glitter. Svårt att måla tunna lager och glitter som därmed klustrar sig.


När jag fick hem det här lacket (beställt via NailMail) begärde älskade maken att jag skulle matcha det med en bil han skulle köpa. Jag har alltså väntat på att bilen skulle släppas, inhandlas och komma hit innan jag lackade med det här och som jag har längtat.

Betyg 3/5 Jag gissar att det hade blivit högre med svarta underkläder.

Som vanligt när jag matchar med en av älskade makens leksaker så får han skriva lite om den bilmodell vi ser.

Älskade makens kommentar
Modellen från Slot it föreställer en Porsche 911 GT1  som var en specialmodell som Porsche tog fram för banracing i mitten av 1990-talet. Bilen vann också sin klass vid 24-timmarsloppet i Le Mans 1996. Tyckte den här hade ett läckert färgschema i svart och guld som den tydligen hade i en testversion 1998. Min bil är som många andra Slot it-bilar mycket snabb. Den har i nuläget lite upp till varvrekordet men placerade sig bland topp fem.

16 kommentarer:

  1. Snyggt djup i lacket iom jellyfinishen.

    Och alltid lika kul med makens bilar och kommentarer! :D Hälsa att det är väldigt roligt när han är med på ett hörn på bloggen :)

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det nog varit snyggare ovanpå ett svart lack, det hade nog blivit lite mindre stökigt så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kändes lite som att man byggde Alperna på nageln eller något... :)

      Radera
  3. Snyggt! Jag är inte så mycket för DL mest pga priset, men det här var riktigt läckert tycker jag. Namnet var också passande. Gillar att maken får hänga på lite på ett hörn i bloggen också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, alldeles för dyra för att bli besviken (vilken jag blivit oftare än nöjd).

      Radera
  4. Ser fint ut men håller med, hade nog varit snäppet bättre med svarta underkläder.
    Vad härligt att du låter dig hållas så av maken tills han leksaker kommer hem:) Han kanske skulle böja blogga om sina bilar och matcha med dina nagellack?;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan vara så att du precis hjälpt till att starta ett bloggmonster... ;)

      Radera
  5. Hihi, vad roligt med makens kommentar :) Tyckte lacket var fint men håller med om att svarta underkläder kunde ha hjälpt, när det blir för tjockt med glitter och lack så är det inte roligt. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matchar jag med hans grejer får han baske mig hjälpa till att skriva inlägget också. ;)

      Radera
  6. Hihi underbart lack. Visst det hade nog varit ännu snyggare med svarta underkläder. Men man ser ändå att det är vackert.
    Gillar matchningen och din makes kommentar, väldigt kul. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång blir det svart under, lovar.

      Radera
  7. Matchningen är ju klockren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det roligaste av allt är att han visste att det skulle bli en jättebra matchning utan att ha sett bilen annat än på bild.
      Nu har han fler bilar han vill att jag ska matcha med. Jag börjar skönja en Biltema-vecka här. :)

      Radera
  8. Svar
    1. Fräser fram som ett skott på hans bilbana. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!