Sidor

onsdag 26 juni 2013

Biltema: Deborah Lippmann, Cleopatra in New York

Lack från i förrgår visar jag här. Det är därför man kan se en liten solglimt där ute. Idag har det regnat så man trott att syndafloden är över oss.


Cleopatra in New York är guldglitter i en ljussvart jellybas. Ja, jag skrev ljussvart. Känns snällare än blaskig. Glittren är hexagonaler i två olika storlekar. Visst är det snyggt men det hade kunnat vara ännu snyggare, det hade kunnat vara svartare helt enkelt.


Hade jag varit mindre envis hade jag självklart lagt det här över svart. Det hade besparat mig minst två av de fyra lager jag har här för att ge svärta åt lacket och ja, jag tycker faktiskt att det blev för mycket glitter så här. För det är tjockt med glitter. Svårt att måla tunna lager och glitter som därmed klustrar sig.


När jag fick hem det här lacket (beställt via NailMail) begärde älskade maken att jag skulle matcha det med en bil han skulle köpa. Jag har alltså väntat på att bilen skulle släppas, inhandlas och komma hit innan jag lackade med det här och som jag har längtat.

Betyg 3/5 Jag gissar att det hade blivit högre med svarta underkläder.

Som vanligt när jag matchar med en av älskade makens leksaker så får han skriva lite om den bilmodell vi ser.

Älskade makens kommentar
Modellen från Slot it föreställer en Porsche 911 GT1  som var en specialmodell som Porsche tog fram för banracing i mitten av 1990-talet. Bilen vann också sin klass vid 24-timmarsloppet i Le Mans 1996. Tyckte den här hade ett läckert färgschema i svart och guld som den tydligen hade i en testversion 1998. Min bil är som många andra Slot it-bilar mycket snabb. Den har i nuläget lite upp till varvrekordet men placerade sig bland topp fem.