torsdag 30 maj 2013

Totally Klaine, I've been looking for you forever

Låt oss titta på det lack som jag är minst nöjd med av de jag har gjort. Extramaterial och sådär sist i inlägget precis som vanligt. Men nu tittar vi på I've been looking for you forever.


Här var jag ute efter ett ljust blått lack med holoskimmer och lite gröna flakes. Det finns där. Syns det? Not so much no... För det första blev det lite för mörkt mot vad jag hade tänkt mig. Hade velat ha det ljusare och liksom luftigare. Om inte annat så att de gröna flakesen och holot hade synts.


I rätt ljusförhållanden kan jag se holot, men då krävs det direkt solljus. Flakesen är aningen lättare att hitta, men ingenting som ville fastna i kameran. Det lilla silverskimmer som syns här är alltså egentligen holo. Jag misstänker att basen var alldeles för tät och "dödade" holot. Jag borde göra om det här så det blir som jag ville. Hmmm... Med tanke på min inspiration så förtjänar det verkligen att bli som jag tänkte. Mitt nästa frankenprojekt föds...


En sak stämmer rätt så bra i varje fall - det blev ju himmelsblått.

Och hur kommer man på att döpa ett Klaine-lack till det evighetslånga namnet I've been looking for you forever? Man börjar med att vara en gleek. Som älskar Kurt. Och som längtar efter att Kurt ska få en pojkvän. Och denna pojkvän ska vara Blaine tycker man. Sedan tittar man på avsnitt efter avsnitt där de är vänner och Kurt är kär men Blaine är förvirrad. Och sedan kommer den här scenen:


"Kurt, there is a moment, when you say to yourself... 'Oh. There you are. I've been looking for you forever.' Watching you do 'Blackbird' this week, that was a moment for me. About you. You move me, Kurt. And  this duet would just be an excuse to spend more time with you."

Aw shucks! Think I'm gonna cry now...

18 kommentarer:

  1. Minst nöjd?! Jättefint tycker jag! Fast det kanske är mer ett maria-lack än ett mrs data-lack, men jättefint var det! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgen är jättefin. Men det skulle ju vara holo! :/

      Radera
  2. Har klickat upp bilderna och tittat och tittat... rackarns att holot drunknade! Jag hade jättegräna velat se hur det såg ut i ditt huvud :) jag tror det hade blivit jättesnyggt om det blev som det var tänkt. Du får absolut ge det ett nytt försök!
    Annars är det ju såklart ett snyggt blått skimmerlack också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en plan... Reboota det här lacket och göra tre nya, eller så. :)

      Radera
  3. Synd med holot, får hoppas att nästa försök lyckas så att man får en större blick av det med :)

    Hehe fler än jag som sitter framför den serien alltså :D Dock ytterst besviken nu med Tina o Blaine :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har inte sett klart säsong 4 alltså? Spoileralert utfärdad i så fall. Jag streamar hem dem så fort det går efter att d visats i USA och jag är väl kanske aningen... frustrerad... just nu.

      Radera
    2. Har ju tyvärr inte hunnit med det men planerar "marathon" nu i juni :) Hua så det kan bli värre alltså?

      Radera
    3. Det kan bli värre... Och det kan bli bättre. ;)

      Radera
  4. Även om det inte blev som du ville så tyckte jag att det blev en jättefin nyans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja färgen är fin (fast jag hade tänkt mig den ännu ljusare blå egentligen).

      Radera
  5. Det är en vacker blå även om du inte fick det som i din vision av det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade ju varit ännu snyggare om det varit holo, ja... :)

      Radera
  6. Svar
    1. Himmelsblått kan väl aldrig bli fel? :)

      Radera
  7. Det blir ju inte alltid som man tänkt sig, men jag gillar det här. En fin himmelsblå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alls som jag tänkt faktiskt. Men den blå nyansen klagar jag ICKE på. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!