Sidor

torsdag 30 maj 2013

Totally Klaine, I've been looking for you forever

Låt oss titta på det lack som jag är minst nöjd med av de jag har gjort. Extramaterial och sådär sist i inlägget precis som vanligt. Men nu tittar vi på I've been looking for you forever.


Här var jag ute efter ett ljust blått lack med holoskimmer och lite gröna flakes. Det finns där. Syns det? Not so much no... För det första blev det lite för mörkt mot vad jag hade tänkt mig. Hade velat ha det ljusare och liksom luftigare. Om inte annat så att de gröna flakesen och holot hade synts.


I rätt ljusförhållanden kan jag se holot, men då krävs det direkt solljus. Flakesen är aningen lättare att hitta, men ingenting som ville fastna i kameran. Det lilla silverskimmer som syns här är alltså egentligen holo. Jag misstänker att basen var alldeles för tät och "dödade" holot. Jag borde göra om det här så det blir som jag ville. Hmmm... Med tanke på min inspiration så förtjänar det verkligen att bli som jag tänkte. Mitt nästa frankenprojekt föds...


En sak stämmer rätt så bra i varje fall - det blev ju himmelsblått.

Och hur kommer man på att döpa ett Klaine-lack till det evighetslånga namnet I've been looking for you forever? Man börjar med att vara en gleek. Som älskar Kurt. Och som längtar efter att Kurt ska få en pojkvän. Och denna pojkvän ska vara Blaine tycker man. Sedan tittar man på avsnitt efter avsnitt där de är vänner och Kurt är kär men Blaine är förvirrad. Och sedan kommer den här scenen:


"Kurt, there is a moment, when you say to yourself... 'Oh. There you are. I've been looking for you forever.' Watching you do 'Blackbird' this week, that was a moment for me. About you. You move me, Kurt. And  this duet would just be an excuse to spend more time with you."

Aw shucks! Think I'm gonna cry now...