söndag 26 maj 2013

Totally Klaine, Blackbird

Jag är tillbaka. Tror jag i varje fall. Ska kanske inte ropa "hej" riktigt än, men jag börjar känna lite lacklust igen. Ska dock ta det i min egen takt och skynda långsamt. Inte tvinga mig till någonting. 

Och jag börjar med min egenfrankade kollektion som jag har finurlat med i några månader. För enkelhetens skull kommer jag visa dem i bokstavsordning, inga betyg eller lackegenskaper. Dessa lack finns bara i två miniflaskor per kulör - en har jag och en har jag gett till min kära vän I. 

Tänkte börja med att förklara mig lite. Jag gillar alltså "Glee". Om man med gillar menar dyrkar med en fanatism som inte är av denna världen. Min favoritkaraktär i "Glee" heter Kurt Hummel. Kurt har en pojkvän som heter Blaine Anderson. Eller hade since they are currently broken up. Mrs Data mår dåligt som en fangirl över det. Anyhow - deras shipname (som det kallas) har blivit Klaine. Därav kollektionsnamnet Totally Klaine. Alla 8 lack jag har blandat ihop har således med Klaine att göra.


Idén till lacket Blackbird är faktiskt det som gav idén till hela kollektionen. Jag ville göra ett lack som påminde lite om en koltrast helt enkelt. Det här är en mörk lila, nästan helt svart, med flakes som skiftar färg i blått, grönt, gult och orange. Lite som fjäderdräkten på en koltrast alltså.


Kan kanske känna att flakesen drunknade lite väl mycket i basfärgen, men det här är ändå ett av de lack jag blev mest nöjd med. På andra försöket i varje fall, när jag gjorde det aningens mindre svart. Det här är alltså andra versionen av lacket och den jag valde att hålla fast vid.


Blackbird är ju även en sång. Originalet sjöngs så klart av The Beatles men i the Klaine-iverse så är det den sång som Kurt sjunger när Blaine inser att han är förälskad i honom. Sången sjungs dock som en hyllning till kanariefågeln Pavarotti, Dalton Academy Warblers maskot.


28 kommentarer:

  1. Yey! Jätteroligt att se :D Ser fram emot de andra också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kommer, de kommer. Har inte fotograferat alla än dock. :)

      Radera
  2. Åh, vad fint det var! Åh. Ååååååh! Och säsongen är slut. Och du visar värsta kollektionen (som en GLEEK måste ha). Livet är tufft ibland. Men jag är glad att du är tillbaka! Även om du bara är tillbaka försiktigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)
      Livet är onekligen tufft ibland. Som just nu till exempel. Hoppas bara jag kan hitta tillbaka till just det här glädjeämnet.

      Radera
  3. Snygg mix! Blir spännande se dom andra lacken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Klainers gonna Klaine... ;)

      Radera
  4. Kul att se dig! Ta precis vilken tid du vill! Vi är bara glada att du känner lacklust igen!!

    Tjusigt lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!

      Jo, jag tar det lugnt. Började för snabbt efter min förra paus. Idag VILLE jag verkligen blogga. Trevlig känsla. :)

      Radera
  5. Vad fint! Jag gillar också Glee, men kanske inte riktigt lika mycket som du! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså... Jag har varit galen i Glee sedan starten, men nu börjar det närmast likna fanatism. ;) Så där så att man kan tro att jag är 12 eller något. Vilket jag kanske är. :D

      Radera
  6. Ett mycket snyggt lack! Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  7. Så kul att du är tillbaka! Vilket fint lack! Jag måste dock erkänna att jag aldrig sett ett enda avsnitt av Glee... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör inget Anne, jag gillar dig ändå. :)

      Radera
  8. Härligt att du är tillbaka!! Sååå kul, och gör det i din takt så du kan få känna glädje över det igen. :-)
    Så häftigt att du börjar med att visa din egen-frankade kollektion, och du börjar med ett riktigt häftigt lack, så härligt att du har en historia och tanke bakom det du gjort. :-) Bra jobbat. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade väl på sätt och vis bestämt mig för att min deadline för om jag skulle blogga igen eller inte skulle vara när jag var färdig med Totally Klaine, så det kändes ganska självklart att börja där.

      Och tack. :)

      Radera
  9. Vilket superfint lack! Roligt att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  10. Nu blir jag sugen på att titta på Glee. Har sett dom första 2 säsongerna och måste säga att det är en riktig Feel good serie.

    Visst hade flakesen kunnat synas något mer, men jag gillar lacket. Tycker det är mycket fint. Lika fint som jag tycker det är att höra att du fått lite lacklust tillbaka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säsong två och fyra är hittills de bästa. Har mest med Kurt att göra, eftersom han är min favorit. :)
      Flaksen syns aningen bättre irl, men ändå inte så jag är 100% nöjd. So what? Jag leker ju bara.

      Radera
  11. Härlig att du är tillbaka! *kram* Kul att få se dina egenfrankade lack också! Jag har aldrig sett Glee så den inspirationen vet jag inget om men jag kan helt klart se koltrastens fjäderdräkt i lacket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack. Alltid trevligt när man kan få en icke-gleek att gilla det de ser. ;) Lack är ju lack liksom.

      Radera
  12. På bilderna där flakes syns ser det väldigt spännande ut:)
    Jag har inte heller sett ett enda avsnitt av Glee, vet knappt vad den handlar om för att vara ärlig. Men om du gillar den är jag säker på att den är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kort är det en musikalserie i high school-miljö som handlar om medlemmarna i en skolkör och deras liv och vedermödor. Jag älskar ju musikaler så det var en no-brainer för mig att börja titta och jag var fast ganska så omedelbums. Därav mycket sånginspiration. ;)

      Radera
  13. Vad fint det här lackert ser ut! Och här är en till som aldrig har sett något av Glee... Men nu har jag lärt mig att det är en musikalserie iaf, det hade jag ingen aning om =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod för informationen. ;)

      Radera
  14. Välkommen tillbaka! Och fint lack! Jag får en känsla av att det är ännu finare IRL, stämmer det?

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!