torsdag 16 maj 2013

Funderar fortfarande

Öppnade nyss mitt mycket lilla bildarkiv för maj månad och tänkte att jag skulle blogga upp något av de "nya" lack jag burit den här månaden. Men det vill sig liksom inte. Jag har inte lust.

Och lite surt kan jag känna att den här bloggen inte förtjänar min uppmärksamhet. Att de som drev bort mig härifrån kan få "vinna" den här gången. Jag behöver inte alltid vara så jävla förlåtande och bara slicka de där såren och sätta igång igen. För någon annans skull. Inte min egen.

Det här var min nagelblogg. Mitt arkiv med burna lack. Ett ställe där jag fick trevliga kommentarer och där jag lärde känna trevliga människor. (För jo - det är människor som skriver bloggarna. Kompletta med kött och blod och känslor och dåliga dagar och förträffliga dagar.)
Min blogg känns kapad. Den känns inte rolig längre. Jag förlorade den till några få som inte förstod när jag sa nej tack, när jag tyckte att det fick räcka. Som bara fortsatte att vara... elaka. Jo. Jag tycker ni var det, elaka. Om ni läser, vilket ni antagligen inte gör. Man stannar väl inte kvar när man har lyckats mota ner någon i hålet, när målet är uppnått.
Tack vare dem har jag tappat lusten att köpa lack, måla med lack, läsa om lack, skriva om lack. Jag har förlorat något jag tyckte var roligt. Något som gav mig glädje.

Jag tror fortfarande inte att jag försvinner för gott, men det som jag tänkte skulle vara en paus på två veckor eller tills efter slutproduktionen är klar (på tisdag) kommer troligtvis vara en längre paus än så.
Fast man vet aldrig med mig, jag är ganska ombytlig av mig. Jag kanske ångrar mig redan i morgon och visar något av de här lacken på riktigt. Men på något sätt så betvivlar jag det.

Pahlish, Lonesome ocean; Totally Klaine, Courage; BB Couture, Briquette; BB Couture, Smoke
Så, där har ni en del av förklaringen till min frånvaro. Live long and prosper.

14 kommentarer:

  1. Kom tillbaka när du känner för det, men jag personligen hoppas att du snart är igång igen. Jag saknar ju dig! :-) Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Puss på dig!

    ..är allt jag tänker skriva. Skickar resten av mina sjukt peppande ord och beskrivningen av saknaden efter dina galet personliga, fantastiska och roliga blogginlägg genom telepati istället. Kom tillbaka när du vill. Jag är kvar! <3

    SvaraRadera
  3. Folk är rövhål. Det är typ mitt motto. :) Ta din tid och gör det du känner för. Jag finns i alla fall kvar när du kommer tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas verkligen att du ska komma tillbaka när du känner för det, jag saknar dig och dina härliga inlägg.
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  5. Vi saknar dig men vi vill ha dig tillbaka av rätt anledning. Att du själv vill!!:)

    SvaraRadera
  6. Jäkligt trist när personer förstör för en!

    Säger som de andra, ta den tid du behöver och när allt känns ok igen, så sätter du igång med dina nagellacksvisningar igen :).
    *stor uppmuntrande kram*

    Med vänlig hälsning
    /Eva

    SvaraRadera
  7. Stämmer in i kören! Det skulle vara kul om du kom tillbaka, men gör det när det känns ok! Måste erkänna att jag själv har tappat sugen lite grann av att folk kan bete sig så illa mot varandra för nagellacks skull. Jag blir nästan glad över att min blogg inte är stor och känd och får en massa uppmärksamhet. Misstänker att du sågs lite som konkurrens av de som försökte trycka ner dig. Varför man nu ska konkurrera om bloggande, det känns rätt onödigt!

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas på att en vacker dag få se lite mer av de där frankenlacken, på den här bloggen, eller den andra, eller nån annan stans, eller IRL :) Blogga så lite eller mycket du själv vill, där du vill. Klart vi saknar dig under tiden men _du_ finns ju kvar även om nagelbloggen inte gör det, det är ju det viktiga.
    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas, hoppas, hoppas att du får tillbaka lusten för nagellack igen, för DIN EGEN skull, alldeles oavsett vad du väljer att göra med bloggen. Men jag följer dig på den vanliga bloggen vare sig du skriver om nagellack eller inte. Det finns många lackbloggar men bara en Mrs Data!

    SvaraRadera
  10. Det är jättetråkigt att det blev som det blev, jag hoppas att du kan finna glädjen igen för din egen skull. Det är bara du som kan känna när/om det är rätt att blogga igen, om det så handlar om månader eller år.

    SvaraRadera
  11. Saknar verkligen din nagelblogg... Hoppas att du kan finna glädjen med att blogga om nagellack!! Kram

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Jag hoppas precis som de andra att DIN lust att blogga ska komma tillbaka. Om den gör det imorgon eller om ett år spelar mig ingen roll! Du ligger i min läslista och kommer ligga där jämt! =)

    SvaraRadera
  14. Anledningen till att jag inte svart på kommentarer här - har inte haft något mer att säga. Men tack för allt stöd. Det värmer verkligen.

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!