måndag 1 april 2013

Viva la Diva #121

Ännu ett lack som jag fått av den ljuva Cactus. Hon är snäll hon. Egentligen är jag inget fan av Viva la Diva, men det här ville jag ändå testa när jag fick chansen. 


Lila är en av de mer svårfotograferade färgerna. Här finns det dock en anledning till att 121 slår över så mycket i blått, det är nämligen en lila bas med blått skimmer i. Jag tycker skimret är ganska så tydligt och jag inbillar mig aldrig att det här skulle kunna vara en duokrom, som man kan göra ibland när det är uppbyggt så här.


Anledningarna till att jag inte är förtjust i Viva la Diva är många. Jag tycker det är ganska dålig kvalitet och en av de värsta missfärgningar jag någonsin fått var av just ett VlaD-lack. Jag är en långsint j**el.
Det här krävdes det tre lager av för att sluta vara flammigt och det tycker jag var minst ett lager för mycket med tanke på att jag inte direkt snålade och basfärgen ändå är så pass mörk. Dåligt pigmenterad känner jag. Nog för att jag ofta målar tre lager av bara farten numera, men ändå. Känner mig inte helt nöjd med täckförmågan även om jag tycker färgen var fin.


Matcha lila är också ett problem (typiskt att jag ungefär hur många otestade lila som helst i lådan). Hittade till sist en lila penna med lila, fluffigt grepp på. Fick duga.

Betyg 3/5

14 kommentarer:

  1. Såg ju inte alls dumt ut på bilderna! Roligt att den lilla flaskan blivit testad nån gång iaf, det var mer än den blev under åren den stod hos mig :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du att du aldrig använde den? Galna människa! ;)

      Radera
  2. Jag håller med om att kvaliteten inte är den bästa på Viva la Diva-lack men just det här var faktikst riktigt snyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan väl säga som så att jag har ganska så mycket tip wear..

      Radera
    2. Förstår känslan precis! Mitt VlD-lack funkar bäst till funky frenches eller glitter gradients och sånt när jag har ett annat, bättre lack på tipparna.

      Radera
    3. Och jag nailartar ju ungefär inget alls... ;)

      Radera
  3. Är heller inget fan av Viva la Diva lack.. :( Men det här lacket var snyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snyggt ja, hållbart nej. :)

      Radera
  4. Trevligaste Cactusen jag känner till :)

    Det där var riktigt snyggt. Jag har dissat det här märket än så länge, men jag kan ju ha haft helt fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fortfarande dissningsbart. :)
      Och jag misstänker att Cactus är en sådan där kaktus med fluff på istället för taggar.

      Radera
  5. Det här lacket var jättefint! Jag är inte heller så förtjust i Viva la Diva och har bara 2-3 av deras lack i basfärger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt fin färg, men det finns ju dupes därute som jag misstänker är bättre.

      Radera
  6. Jag håller med om att Viva la Divas lack inte brukar vara så bra, men jag har ett lack, ett rött krämlack, som är helt perfekt, så jag måste ändå gilla dem :) Jag har faktiskt detta lacket också och gillar färgen jättemycket, men använder det sällan eftersom det är så svårt att fotografera färgen rätt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Röda krämlack har jag så många att jag inte känner behovet av att köpa ett till av ett märke jag inte tycker om. ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!