söndag 28 april 2013

Nailart Sunday: Union Jack

Hur man får Mrs Data att vara med på en Nailart Sunday - man har tema Union Jack. Som att anglofilen i mig kan motstå då? Det kan den inte. Jag har dessutom hyst en nästan ohälsosam kärlek för den här flaggan ända sedan jag var liten. Undrar hur många gånger jag satt i mitt rum och ritade den. Mer än den svenska flaggan i varje fall. Den är ju så vacker!


Frihandade hela manikyren och valde att hålla den på två av naglarna. Det blå lacket är Man hunt från China glaze, det vita kommer från Nordic cap och det röda är Formula one från Gina Tricot.


Inte direkt snörräta linjer men det bryr vi oss inte om. Gillar att det ser lite hemmagjort ut. Eftersom det är det.


Vilken av alla mina Union Jacks skulle jag matcha med då? Valet föll på mitt senaste Union Jack-köp, ett par Converse. Som jag älskar dem!

30 kommentarer:

  1. Såååå snyggt! Det blev riktigt bra! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är ju inte missnöjd i varje fall. ;)

      Radera
  2. Snyggt! Det är så glada färger i den här flaggan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det. Så jädra snygg!

      Radera
  3. Svar
    1. Lite snett och vint, men vad f*n. ;)

      Radera
  4. hahah, gillar att höra att du har en "nästan ohälsosam kärlek" till flaggan. ;) Jag måste hålla med, jag gillar dessutom verkligen det grafiska trycket! Vill också köpa union jack-converse, och jag som inte ens gillar converse! haha :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade ju bestämt mig för röda Converse, eftersom Doktorn i David Tennants skepnad har sådana (Doctor Who). Och så får man se DE DÄR. Ingen tvekan liksom. :)

      Radera
  5. Vad jämn och fint din blev!Och jag säger precis som Gelic, jag vill också ha union jack-convers!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jämn? Inte riktigt så jag upplevde den, men tack. :)

      Radera
  6. Man Hunt fick vara bas hos mig också. Grymt bra lack och vilken snygg tolkning du fått till. Och visst är Union Jack en av de snyggaste flaggorna.

    Dom där skorna har jag också stått och funderat på att köpa. Mycket snygga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som synes funderade jag inte. Hann sukta några veckor dock. Första gången jag provade dem och ställde tillbaka dem på butikshyllan var det nära att jag tog till lipen.

      Radera
  7. Åh, så glad att du nappade på mitt bete!;)

    Den svenska flaggan rent estetiskt är ju inte mycket att hänga i granen, inte jämfört med Storbrittaniens:) Snygg manikyr och snygga Converse. Annat mot mina rosa som behöver en ordentlig tvätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Misstänkte att du kanske fiskade lite med mig där. ;)

      Radera
    2. Bara lite grand;) Och du nappade ju!

      Radera
    3. Japp. Lättlurad vettu. ;)

      Radera
  8. Åh, jag tycker att du passar fruktansvärt bra i den! Bäst av dom jag sett hittills, utan tvekan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh. Man får tack och bocka. :)

      Radera
  9. Detta har du gjort jättesnyggt! Jag gillar att du har använt just tummen och långfingret som accentnaglar också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns en mycket enkel anledning till att det blev just de naglarna - de är störst. Alltså störst yta att jobba på. Såatte. ;)

      Radera
  10. Det här var ett tema som föll mig i smaken me! ;)
    Jag vill också ha såna där Converse!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är man anglofil så är man. ;)

      Radera
  11. Jag tyckte väl att det kändes som ett riktigt MrsData-tema! Snyggt blev det också och det kan ju inte ha varit svårt att hitta nått som matchade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mer problem att välja VAD. Är man nörd så är man och jag är nörd på SÅ många saker. :)

      Radera
  12. Jag fick ju se dom live och sa redan då att dom var skitsnygga, mellan svordomarna över att jag missat temat för söndagens nagelart. Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså var det DET du sa? Hörde inte för all absint du hällde i mig. ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!