lördag 20 april 2013

L.A. Girl Flare, Spot light

Gör ett nytt försök med det här lacket eftersom jag raderade det förra inlägget jag skrev om det. Jag råkade visst skriva något förbjudet då. Ooops - I did't know I couldn't have an opinion.


Tyvärr minns jag inte mycket mer än att det här är neon. Två lager neonlack över två lager vitt har jag för mig, men jag kan minnas fel. Neongult a la 1986. Ack dessa högstadiediscon med neongelé i håret...


Minns inget om hur det var att lacka med så den informationen utgår idag.


Matchad med ett halsband som Chilipojken gjort åt älskade maken när han gick på dagis. Förlåt - förskolan. Eller förskoleklass. Minns inte. Men det matchar perfekt i varje fall.

Betyg - Får utgå för jag minns inte vad jag tyckte heller.

16 kommentarer:

  1. Jag måste nog köpa mig nåt neonlack för jag har inget och det ser så kul och upplyftande ut på andra. Jag är nog oxå skadad av "förra gången" på 80 talet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Neon lyser ju upp tillvaron på mer än ett sätt. ;)

      Radera
  2. Jag säger som förra gången: helt klockren matchning! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är fantastisk rentutav. :)

      Radera
  3. Kul att se lacket igen, hann inte kommentera sist.

    Är det det här man kallar en "lysande" matchning? Jätteläckert och effektfullt lack. Funderar på om det var jag eller kompisen som hade ett lack i den där färgen på den gamla goda tiden (mitten-slutet av 80-talet). Börjar faktiskt bli lite sugen på neonlack igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut en lysande matchning. Fick ta på mig solisar. ;)

      Radera
  4. Jag fattar ingenting? Vad för förbjudet kan du ha skrivit? Det är ju din blogg. Jag känner mig helt förvirrad...

    Jättefin matchning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det inte var förbjudet på riktigt eftersom det är min blogg, men man säger visst inte att man är trött på färgtemadagarna ostraffat. Fick så mycket skit för det att jag valde att pausa ett tag för att hämta mig. Vet inte om jag gjort det än dock...

      Radera
    2. Det låter ju helt vansinnigt. Varför skulle man inte få säga det? Det är väl fler som sagt samma sak på olika bloggar men de kanske också fått skit? Jag är verkligen helt ur loopen. Känns som jag inte har kontakt med nagel-communityn i Sverige längre sedan allt flyttade till facebook och de grupperna där som jag läser om i inlägg lite här och där. Frågan är om man vågar sig ut i det vattnet...

      Radera
    3. Skulle undvika det om jag vore du. Jag har lämnat det. Men när man mår lite kass i allmänhet så gör det inte saken bättre att få skit för att man uttrycker en åsikt. Helt vansinnigt, jag håller med.

      Radera
  5. Då borde jag nog också fått en del skit för jag blev också lite trött ett tag. Nu deltar jag bara när jag känner för det och när det passar ihop med det lack som jag ändå tänkt visa just den dagen. Förutom på Nailart Sunday för det tycker jag fortfarande är lika kul.

    Jag gillar L.A Girls lack och det här var kul och neonigt. Klart godkänt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vara att jag får en extra skopa ovett för att jag höll en av temadagarna förut och nu har valt att lämna dem helt och hållet. Sicken Judas jag är!
      Med tanke på att jag lämnat dem för att jag mår dåligt just nu så blir det lite VÄL jobbigt i själen att få ovett för att man säger vad man tycker. Så ja - jag självcensurade mig. Censurerar mig fortfarande. Tyvärr.

      Radera
  6. Jag är lite sen på båten här, jag har varit dålig på att läsa bloggar på sistone, men jag fattar inte riktigt vad som har hänt med vår trivsamma lilla nätcommunity! Det har gått inflation i temadagar och det tjafsas en massa på facebook. Huh???
    Jag har ärligt talat inte riktigt förstått vitsen med alla temadagar. Så länge det var holofredag, nail art sunday och blå måndag kändes det lite kul, men när nästan varje dag har ett tema blir det som inte så speciellt längre. Jag är dessutom lite sådär protestig och väljer hellre lack efter humör än för att kunna matcha en speciell dag. (Förutom att det är lite kul att vara med på Nail Art Sunday när jag har tid att göra något skojigt.) Främst måste man väl få tycka vad f-n man vill och det finns väl ingen anledning för folk att bli ohyfsade för att någon tycker annorlunda än man själv. Är det inte dags att växa upp då?
    Kram på dig i alla fall! Jag förstår att du blir less och jag önskar att folk kunde lära sig hur man uppför sig på nätet! (Eller snarare att de kunde börja uppföra sig på nätet som de förhoppningsvis uppför sig IRL...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen vad säger man - puckon finns överallt. Det som sårade allra mest var att det kom från ett lite oväntat håll. Och att det var/är jävligt dålig timing. Jag har redan stess/ångest-problem av andra orsaker och nu blev det för mycket. The straw that broke the camels back..

      Radera
  7. Jag såg ju inte kommentarerna som sagt, men jag tycker hur som helst att det alltid - i alla situationer - är onödigt att vara otrevlig. Och i det här fallet när du har signalerat att du inte mår så bra i övrigt, är det rent taskigt. Jag vet inte vad man kan göra åt det mer än att säga till om man råkar hinna se det, men det gör mig bedrövad att det ska behöva vara så.
    Ta hand om dig1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Och jo, det kändes faktiskt ganska taskigt. Det var därför jag bröt.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!